Meiden O11-1 Kampioen!!

6 mei 2017 18:30

Jetty Bloemert-Dunnik

Met nog 3 wedstrijden te spelen was het zaterdag 6 mei een spannende dag voor de meiden van Staphorst MO11. De meiden moesten vandaag aantreden tegen Heerde MO11 in Heerde en als ze deze wedstrijd zouden winnen, konden ze niet meer ingehaald worden door Heerde MO11, de nummer 2 van de competitie.

Met de gemotiveerde speelsters en de enthousiaste ouders op de tribune kon het bijna niet meer misgaan. De wedstrijd begon goed en de meiden van Staphorst kwamen met 1-0 voor te staan. Maar Heerde werd sterker en zij maakten al snel gelijk. Enkele minuten later had Heerde weer een mooie aanval en uit deze aanval werd gescoord en werd het 2-1. Dit was ook tevens de ruststand. Na de rust ging Staphorst MO11 weer vol goede moed beginnen en op zoek naar de gelijkmaker. De meiden van Staphorst waren de 2de helft sterker en uit een corner maakten ze de 2-2.

Om kampioen te worden, moest er gewonnen worden dus de meiden van Staphorst zochten steeds de aanval en uiteindelijk werd er 10 minuten voor tijd nogmaals gescoord. De laatste 10 minuten was het een zeer spannende wedstrijd die op en neer ging maar er werd niet meer gescoord. Toen de scheidsrechter het eindsignaal gaf, sprongen de meiden elkaar springend en juichend in de armen.

De kersverse kampioenen kregen een mooie beker en van vv Staphorst ontvingen ze een mooie schaal. Om het te vieren mocht het team frietjes eten in de kantine.

Trainer: Eduard Troost

Staand van links naar rechts: Laura Winters, Gabi Roze, Tamara Boldewijn, Ilse Vogelzang.
Midden: Juna Troost, Edshylia Mussche, Manon Faber en Areesh George.
Liggend: Marit Bloemert.