Noorderslag toernooi 2017

5 juni 2017 12:15

03-06- 2017 de 16 e editie van het Noorderslag toernooi.

Een fijne zaterdagochtend met een prachtig ochtendzonnetje op Sportpark het Noorderslag. De laatste voorbereidingen werden getroffen om het toernooi om klokslag 09.30u te laten starten. De cornervlaggen werden geplaatst, boxen werden neergezet en de waterglijbaan werd opgezet. Alle ingrediënten voor een gezellig toernooi.

Tevens werden de wisselbekers klaargezet, waarbij de toernooileiding erachter kwam dat de wisselbokaal van de heren (nog) mistte. Deze bleek echter nog bij de heren van CSVC te zijn. Zij zouden de beker meenemen naar het Noorderslag met de mededeling dat ze hem die middag ook weer mee zouden nemen naar Coevorden, omdat zij het toernooi toch zouden winnen…kijken of de mannen hun woord kunnen houden? Afijn…De eerste teams arriveerden en vervolgens was het dan ook echt tijd om te beginnen. Onder bezielende leiding van onze scheidsrechters werd de poulefase afgewerkt.

De poulefase bestond dit jaar uit 13 damesteams en 10 herenteams. De wedstrijden van een kwartier werden zonder al teveel problemen afgewerkt. Vele mooie acties werden getoond en sommige spelers stegen werkelijk boven zichzelf uit; klaar voor een eventuele transfer. Eveneens waren er ook momenten bij die wel ‘kelderklassewaardig’ zouden kunnen zijn. Het blijkt maar weer dat zo’n toernooi als dit, zich uitermate leent om eens te kijken of er al dan niet pareltjes rondlopen om het team van komend seizoen mee te versterken.

Piet Paulusma had ons al gewaarschuwd met betrekking tot het weer, want het zou er deze dag nog even om spannen of het droog zou blijven. Op enkele spetters na is dit gelukkig helemaal goed gekomen. Piet bedankt!

Na de middag was het tijd voor het ALUVO-penaltybokaal, een apart onderdeel binnen het toernooi. Ieder team moest 11 penalty’s nemen en zoals gebruikelijk zou het team met de hoogste score winnen. Bij zowel de heren als de dames, ontstond er een gelijke stand. Na een extra serie strafschoppen kwamen er dan uiteindelijk toch 2 winnaars uit de bus rollen. Bij de dames was dit Staphorst VR1 en bij de heren Olympia’28 6. Van harte gefeliciteerd!

Vervolgens was het tijd voor de kruisfinales. Nadat alle standen verwerkt waren kon het toernooi zijn vervolg krijgen. Ook hier werd weer hard gestreden om in de finale terecht te komen. Iedereen had inmiddels begrepen dat er een prachtige wisselbeker (melkbus) in de wacht te slepen viel, met daarbij een fijne geldprijs. Dat lieten de teams zich uiteraard geen twee keer zeggen.

Na vele wedstrijden die in gelijke stand eindigden, moesten er ook hier penalty’s genomen worden om de wedstrijden te beslissen. Aan het eind van de middag was het dan zover, bij zowel het damestoernooi als het herentoernooi waren de winnaars bekend: SV Epe VR-MIX en (hoe kan het!?) CSVC 4!. De mannen hebben hun woord gehouden en de beker kon inderdaad weer mee naar Coevorden. Beide teams; gefeliciteerd!

Afsluitend was er natuurlijk de prijsuitreiking en het bijbehorende feestje. Dit was weer zeer geslaagd! Fantastisch om te zien dat veel teams zijn blijven hangen om ervoor te zorgen dat de dag gezellig afgesloten werd.

Tijdens de prijsuitreiking was er ook nog een speciaal moment voor de dames van N.G.C. Zij hadden gedurende dag extra aandacht gevraagd voor ‘Pink Ribbon’. Hun voormalig leidster/speelster is enkele jaren geleden zelf getroffen door deze vreselijke ziekte, waardoor het voor hun een trigger was hier extra aandacht voor te vragen. Onder de naam ‘Team Ingrid’ wilden zij geld inzamelen voor onderzoek en behandeling. Achteraf bleek het een supergeslaagde actie, want er is maar liefst €631,72 opgehaald! Iedereen bedankt voor deze fantastische donatie!

Ook werd er nog afscheid genomen van een 3-tal dames , Mariëlle, Marjolijn en Brenda geven na vele jaren het "stokje" over aan een 4-tal dames van Staphorst VR1.
Dames nogmaals bedankt voor de vele jaren en veel plezier met de welverdiende gevulde mand.

De organisatie kijkt terug op een leuke dag, met mooi weer, gezellige mensen en een geslaagd feest.
We hopen jullie volgend jaar terug te zien op het Noorderslag!

Voor verdere info en foto's zie toernooiwebsite > > klik hier