Vlaggenschip hervat maandag de trainingen.

21 juli 2017 12:45

Aanstaande maandag 24 juli start de voorbereiding voor het nieuwe seizoen in
hoofdklasse B en zijn de nieuwe spelers, op uitzondering van Heine Uuldriks, voor het
eerst op Het Noorderslag te bewonderen.

De voorbereiding van het vlaggenschip duurt ruim 5 weken, alvorens op zaterdag 2 september de competitie losbarst. In die tussentijd zullen er naast diverse trainingen, een 6 - tal oefenwedstrijden worden gespeeld. Van deze oefenwedstrijden zullen er 5 op Het Noorderslag, waaronder het eigen Toptoernooi, worden afgewerkt. Alleen tegen Balk zal men buitenshuis moeten aantreden. Dat heeft te maken met het feit dat er in Balk de hele week feest wordt gevierd en ze graag als afsluiting van deze feestweek een aansprekende tegenstander willen treffen. Hoewel Staphorst aanvankelijk thuis zou spelen, was men gaarne genegen gehoor te geven aan het verzoek van de ploeg uit Friesland.

Daarnaast komt Staphorst in het kader van de voorronden van de Amstelcup sowieso een keer in actie in een uitduel tegen BBV Den Bosch. Mocht de formatie van trainer Jan Vlap deze wedstrijd winnend afsluiten, dan zal UNA uit het Noord - Brabantse Veldhoven in de tweede voorronde de tegenstander zijn. Beide wedstrijden staan gepland voor 18.00 uur.

Kortom voordat er om het echie zal worden gespeeld, zullen er de nodige zweetdruppels vloeien. We willen de spelersgroep en staf naast veel spelvreugde, heel veel succes toe wensen en hopelijk blijft men verschoond van blessures.