Sparta Nijkerk - Staphorst 1

Sparta Nijkerk - Staphorst 1

Staphorst speelt voorlaatste uitwedstrijd bij Sparta Nijkerk

In de voorlaatste uitwedstrijd zal Staphorst de degens moeten kruisen met Sparta Nijkerk. De heenwedstrijd wist Staphorst met 1 - 0 te winnen. Hoewel de ploeg op dat moment in de onderste regionen verkeerde, was toen al te zien dat de oranjehemden voetballend gezien behoorlijk wat bagage hebben! Voor komende zaterdag staat de ploeg van Jan Vlap dus een behoorlijke hindernis te wachten.

Na de nederlaag op eigen veld tegen SC Genemuiden staat er voor Staphorst in competitieverband weinig meer op het spel. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat er met de handrem op zal worden gespeeld, integendeel zou ik haast zeggen. Er is ook nog iets als spelen voor de eer. We gaan er dus vanuit dat Staphorst haar sportieve plicht serieus zal nemen, voor eerherstel zal gaan en gewoon voor een driepunter zal strijden.

Dit zal dan moeten gebeuren tegen een ploeg die een heel matige start van de competitie kende. Uiteindelijk nam het bestuur van Sparta Nijkerk na het verlies op Urk de beslissing om trainer Marco Roelofsen te ontslaan. Sindsdien heeft Imdat Ilguy de touwtjes in handen en is de ploeg ook punten gaan pakken. Afgelopen zaterdag speelde Sparta Nijkerk op eigen veld tegen HZVV. De ploeg uit Hoogeveen leek er met de winst vandoor te gaan, totdat Junior Albertus in de voorlaatste minuut zijn ploeg alsnog een punt bezorgde door de 2 - 2 op het scorebord te zetten.

Sparta Nijkerk versus Staphorst begint komende zaterdag om 15.00 uur op Sportpark De Ebbenhorst en staat onder leiding van scheidsrechter Erik ter Brake uit Dedemsvaart. Hij zal aan de zijlijn worden geassisteerd door de heren B. Aykan en O. Erdogan.

Supporters die met eigen vervoer richting Nijkerk zullen afreizen, de navigatie kan worden ingesteld op het volgende adres:

Wedstrijd-nummer

F. E. ter Brake

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
14 apr 2018 Sparta Nijkerk - HZVV 1 co 2 - 2
07 apr 2018 DFS sv - Sparta Nijkerk co 0 - 4
31 mrt 2018 Sparta Nijkerk - AZSV co 3 - 0
24 mrt 2018 SDC Putten - Sparta Nijkerk co 1 - 1
17 mrt 2018 Berkum - Sparta Nijkerk co 1 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam: