Staphorst 2 strandt in zicht van de haven

Poule Halve finale

9 juni 2018 14:30

Spoon, M.A

In het zicht van de haven liep Staphorst 2 toch nog averij op. Westlandia uit Naaldwijk had aan 1 treffer genoeg om er met de winst vandoor te gaan en zo de begeerde finale te halen. De ploeg van Albert Strijker rest niet anders dan hierin te berusten. Na een fantastisch seizoen kwam men net tekort om de slagroom op de taart te krijgen.

Staphorst moest het in de wedstrijd tegen Westlandia zonder Maurice Huls doen. De KNVB had hem naar aanleiding van zijn rode kaart tegen UNA liefst 4 wedstrijden geschorst. De bezoekers daarentegen begonnen de halve finale tegen Staphorst met twee spelers van 16 jaar in de basis die dit seizoen uitkwamen in de B - junioren. Trainer Pieter Jongmans durfde het aan om met de twee jongelingen te starten en dat alleen al verdient een enorm compliment!

Al vroeg in de wedstrijd moest Westlandia aan de noodrem trekken. Bjorn Groeneveld leek vrij veld te krijgen, echter ten koste van een overtreding kon deze gevaarlijke aanval worden verijdeld. Namens de bezoekers kreeg Dinand Kuhn van ruim 20 meter een mogelijkheid om te vuren. Met een prima safe wist Rutger Mulder erger te voorkomen. Een vrije kopkans van Lars Heuvelman bleef zonder resultaat, na een geweldige voorzet van Robert Redder. Het spel golfde in deze fase op en neer en beide ploegen gaven elkaar geen duimbreed toe. Westlandia de ploeg met het verzorgde voetbal, moest het fysiek afleggen tegenover Staphorst. Tot aan de pauze waren er nog twee kansrijke situaties. Allereerst zag Westlandia een schot voorlangs gaan en kwam Staphorst goed weg. Vervolgens liep een misverstand in de achterste linie bij Westlandia met een sisser af. Zonder doelpunten werd het eerste bedrijf afgesloten.

Was Staphorst in staat na de rust een beslissing te forceren? Sander Nooi kwam op het uur Robert Redder aflossen. Een grote kans voor talent Dinand Khum ging maar rakelings voorlangs. Na 64 minuten kwam Westlandia op voorsprong. Vanuit een corner kopte Leroy Klootwijk de 0 – 1 tegen de touwen. Staphorst restte niets anders dan er nog een tandje bij te zetten. De eerste mogelijkheid kwam op naam van Roel Crediet. Zijn schot werd een prooi voor keeper Stijn van Beek. Ondertussen tikten de minuten door en sloeg de vermoeidheid logischerwijs ook toe. De Staphorster duimschroeven werden strakker aangedraaid en gesteund door het publiek werd nadrukkelijk naar de gelijkmaker gezocht. Westlandia kraakte, maar bleef overeind. Na wat extra blessuretijd floot scheidsrechter Spoon de wedstrijd naar het verleden.

Westlandia stond door deze zege opnieuw in de finale. Staphorst droop teleurgesteld van het veld. Toch verdient de ploeg een enorm compliment! Normaal gesproken gaat er meer aandacht uit naar het vlaggenschip van de club. De laatste weken kreeg Staphorst 2 meer dan terecht de aandacht die het verdiende. Met opgeheven hoofd mag de brigade van Albert Strijker en zijn staf afscheid nemen van een prachtige seizoen!

Opstelling Staphorst: Rutger Mulder, Roel Crediet, Kasper de Weerd, Lars Heuvelman, Robert Redder (59. Sander Nooi ) Herwin Talen, Bjorn Groeneveld, Tim Dunnink, Ruben Kin, Maurice Witte, Dyon van den Berg ( 86. Alex Esselbrugge )

Scheidsrechter: M. A. Spoon
Ass, scheidsrechter: H. Maat & H. T. M. Zwakenberg