Staphorst wint afsluitende oefenwedstrijd tegen Balk

Balk 1

25 augustus 2018 14:30

Opstelling

Staphorst heeft de oefencampagne afgesloten met een 2 – 0 zege op vv Balk. Trainer Dennis van Toor had het merendeel van zijn selectie rust gegeven na de inspanning die de midweekse TOTO KNVB beker wedstrijd had gevergd. Saillant detail was dat de assistent trainer Jeroen van den Berg van Flevo Boys speciaal naar het Noorderslag was afgereisd om Staphorst aan het werk te zien. Tevergeefs zo bleek later bij het zien van de basiself.

Staphorst kreeg in de beginfase wel mogelijkheden, tot scoren kwam het niet. Namens vv Balk was Piet Wijnsma gevaarlijk. Vrij voor keeper Tom Holleboom zag hij geen kans om tot scoren te komen. Beide ploegen waren van goede wil, echt aantrekkelijk was het niet voor de aanwezige toeschouwers. Zonder treffers werd de kleedkamer opgezocht.

Na de pauze voerde Dennis van Toor een 4 - tal wissels door. Meteen ging er meer dreiging van de ploeg uit. Marlon Luchtenberg kreeg een dot van een kans, welke eveneens onbenut bleef. Toch zou Staphorst tot scoren komen. Achtereenvolgens waren Sander Nooi en Martijn Brakke trefzeker. De ploeg uit Balk probeerde nog wel de eer te redden, verder dan wat losse flodders kwam men niet. Hierdoor wist Staphorst de afsluitende generale repetitie succesvol af te sluiten.

Volgende week begint het om het echie en staat er in Flevo Boys als tegenstrever meteen een goede graadmeter voor Staphorst te wachten. Dat er dan een andere formatie in het veld zal staan, is een open deur intrappen. De komende week zullen de laatste puntjes op de i worden gezet, alvorens de degens worden gekruist met de promovendus uit Emmeloord.

Opstelling Staphorst: Tom Holleboom, Bjorn Boldewijn (46. Jordi Lemmens ) Thijs Gerlofs, Reinier Crediet (46. Ewald Koster ) Robert Redder, Pim de Jonge, Ruben Kin, Sander Nooi, Dyon vd Berg 46. Marlon Luchtenberg ) Martijn Brakke, Justin Schra (46. Mike Reuvers )

Foto's door Jan Huls >> klik hier <<