Staphorst rekent eenvoudig af met Duno

DUNO D

Joey Godee (lob)
Assist: Pim de Jonge
Anass Aamri
Anass Aamri
Roy Talsma
Christiaan Gandu
Ahmed Lak
Giovanni Scharrenberg
Shapoul Ali

Hoofdklasse B

24 november 2018 14:30

ter Brake, F.E.

Staphorst heeft op eigen veld tegenstander Duno weinig kans gegeven om tot een goed resultaat te komen. De brigade van Dennis van Toor was veel gretiger dan de formatie uit Doorwerth. De punten bleven meer dan verdiend op het Noorderslag!

Eerste helft

Staphorst begon uiterst scherp aan de wedstrijd. Dit betaalde zich na 7 minuten spelen uit in de openingstreffer. Martin van ’t Ende legde de bal panklaar op het hoofd van Marlon Luchtenberg, die wel raad wist met deze voorzet en kopte heerlijk binnen. Een beloning voor het messcherpe begin waarmee Staphorst het duel begon. Duno wist zich vooralsnog geen raad met de fel spelende opponent uit Staphorst. Uit het niets kwam Duno op gelijke hoogte. Even verslapte de concentratie en als een duveltje uit een doosje benutte de ploeg van trainer Lodewijk de Kruif dit buitenkansje. Joey Godee lobte de bal voortreffelijk over keeper Holleboom. Lang kon Duno niet genieten van de gelijkmaker, want twee minuten later was het Martijn Brakke die Staphorst weer op voorsprong bracht. De wedstrijd bleef in een onverminderd hoog tempo verder gaan. Thijs Gerlofs kwam met een gele kaart heel goed weg, nadat hij aan de noodrem moest trekken. Met een verdiende voorsprong voor Staphorst werd de warme kleedkamer opgezocht.

Tweede helft

Zonder wijzigingen begonnen beide ploegen aan de hervatting. Evenals voor de pauze startte Staphorst gretig! Acht minuten na de rust was het opnieuw Martijn Brakke die het feestvarken was. Staphorst moest nu niet de fout maken door het gas eraf te halen en denken dat de wedstrijd in de knip zat. Daarvoor herbergt Duno eenvoudigweg teveel kwaliteit. Laat je deze ploeg aan het voetballen toekomen dan vraag je onherroepelijk op problemen. Heel even leek Duno te beseffen dat er nog wat te halen viel, maar al gauw herstelde Staphorst zich en drukte het gaspedaal weer in. Kansen om de score verder uit te breiden waren er wel degelijk. Helaas bleven deze allemaal onbenut. Mike Reuvers en Rob Mijnheer kwamen nog binnen de lijnen voor Ferdi ter Avest en Rémon Kroes. Met name de invalbeurt van Rob Mijnheer, die wekenlang buitenspel had gestaan met een onwillige knie, zorgde voor een glimlach op de gezichten van de voetbalkenners. Na 90 minuten aantrekkelijk voetbal floot Scheidsrechter ter Brake de wedstrijd naar het verleden.

Nabeschouwing

Na afloop louter positieve geluiden in het Staphorst kamp! De ploeg had een collectieve prestatie neergezet. Uitgezonderd enkele momenten was Duno niet echt gevaarlijk geweest. Toen ook nog eens bekend werd dat koploper ACV de bietenbrug was opgegaan, was het helemaal feest in de kantine van Staphorst. Er wachten nog 3 competitiewedstrijden aleer de winterstop ingaat. Volgende week wacht een uitduel tegen SVZW. Vervolgens komt SC Genemuiden naar het Noorderslag en tenslotte speelt Staphorst in Apeldoorn tegen CSV. Tussen de bedrijven door bekert Staphorst nog in Meppel tegen MSC.  Deze kraker zal komende woensdag worden gespeeld. Kortom, er wachten nog enkele interessante weken, welke bij een positief resultaat wel eens voor een verrassing kunnen gaan zorgen.

Opstelling Staphorst: Tom Holleboom, Rémon Kroes (79. Rob Mijnheer), Ewald Koster, Thijs Gerlofs, Reinier Crediet, Pim de Jonge, Mark Veldmate, Martin van ’ t Ende, Marlon Luchtenberg, Martijn Brakke, Ferdi ter Avest (75. Mike Reuvers)

Ass. scheidsrechter: R. Bruining & C. S. Hoogland