Sparta Nijkerk en Staphorst weten publiek 90 minuten te boeien

Mike Reuvers (schot)
Adriaan Kruisheer
Gilbrano Plet
Donny van der Wal (afstandschot)
Bryan Burgerhout
Patrick Maneschijn
Janic Makizodila (intikker)
Janic Makizodila
Brian Buwuah
Assist: Rob Mijnheer

Hoofdklasse B

15 september 2018 15:00

Berg, F.

Sparta Nijkerk en Staphorst hebben in speelronde drie het publiek op een heerlijke wedstrijd weten te trakteren. Werkelijk alles wat het edele voetbalspelletje zo leuk maakt zat in deze ontmoeting opgesloten. Na 90 minuten stond er een 3 - 3 eindstand op het scorebord. Ondanks het feit dat beide ploegen opnieuw puntenverlies opliepen, kan het niet uitblijven dat de weg omhoog zal worden ingezet!

Eerste helft

De opening was veelbelovend! Zowel Sparta Nijkerk als Staphorst deelden meteen de nodige speldenprikjes uit. Jesse Buitenhuis kreeg na 5 minuten spelen een dot van een kans, welke hij niet wist te verzilveren. Aan de andere kant miste Martijn Brakke een forse mogelijkheid, na aangeven van Mike Reuvers. In de tegenaanval kwam Sparta Nijkerk op voorsprong. Janic Makizodila kopte een voorzet tegendraads binnen. Twee minuten later maakte Martijn Brakke alweer gelijk, na een heerlijke pass van Martin van ’t Ende. De aanwezige toeschouwers konden genieten van een bijzonder attractieve wedstrijd! Beide ploegen wilden voetballen, wat het kijkspel zeker ten goede kwam. Vlak voor de pauze beloonde Staphorst zichzelf door de 1 - 2 te scoren. Ferdi ter Avest gaf een voorzet met zijn chocoladebeen, Jordi Lemmens kopte voortreffelijk terug op Mike Reuvers, die uiteindelijk succesvol afrondde. Een heerlijk moment om te scoren. De eerste 45 minuten werden afgesloten met een 1 - 2 tussenstand.

Tweede helft

De verwachting was dat Sparta Nijkerk na de hervatting met meer druk naar voren zou gaan spelen. Toch zou Staphorst als eerste de grootste kans krijgen. Achtereenvolgens Ferdi ter Avest en Martijn Brakke zagen geen kans om de bal tussen de palen te krijgen. Sparta Nijkerk voerde de druk op, terwijl Staphorst bleef loeren op een uitval. Evenals voor rust was het vervolg het aanzien meer dan waard! Donny van der Wal schoot van 25 meter afstand de gelijkmaker binnen. Niet veel later dacht Rémon Kroes aan de andere kant hetzelfde te doen, echter keeper Hoogewoning redde voortreffelijk. Staphorst keeper Tom Holleboom redde bekwaam op een grote kans van Sparta Nijkerk. Ondertussen kwamen er enkele snelheidsmonsters binnen de lijnen bij de thuisploeg. Enkele hachelijke momenten deden zich voor bij het doel van Staphorst. In de 88e minuut maakte Janic Makizodila de 3 – 2 en leek zijn ploeg de zege te bezorgen. Nog één keer zette Staphorst aan en zowaar viel de gelijkmaker via Martijn Brakke. De spits lijkt weer toe te groeien naar zijn niveau van vorig seizoen, toen hij vele keren trefzeker was. Beide ploegen namen geen genoegen met deze tussenstand, verandering in de score kwam er niet meer. Na 90 minuten floot de prima fluitende scheidsrechter Berg af voor een onderhoudend potje voetbal.

Nabeschouwing

Bij beide kanten werd er gebaald na afloop. Echter wat er vanmiddag op de ( kunst ) grasmat werd laten zien geeft zeker hoop op een beter vervolg! Zowel van Sparta Nijkerk als van Staphorst zullen we de komende tijd zeker nog meer van horen. Daarvoor hebben de opponenten van vanmiddag eenvoudigweg teveel kwaliteit. Staphorst wacht de komende twee weken evenzoveel thuisduels. Allereerst komt WHC op bezoek, terwijl een week later de derby tegen Berkum wordt gespeeld. De punten die de eerste drie wedstrijden zijn misgelopen, moeten daartegen maar worden gepakt.

Opstelling Staphorst: Tom Holleboom, Rémon Kroes, Ewald Koster, Jordi Lemmens, Reinier Crediet, Martin van ’t Ende, Mark Veldmate, Rob Mijnheer, Ferdi ter Avest, Martijn Brakke, Mike Reuvers ( 80. Mark Schra )

Scheidsrechter:       Franklin Berg uit Rotterdam
Ass. scheidsrechter: R. Schiffel & J. Teders