Staphorst doet wat het moet doen en neemt de kop weer over.

Buitenpost

Aaron Boekhout
Rik Weening
Jelmer Vos
Halbe Elsenga
Pim de Jonge (kopbal)
Aaron Boekhout
Joran Olijve
Willem de Boer
Durk de Haan

Hoofdklasse B

4 mei 2019 14:30

Aafouallah, J.

door Bert v/d Sluis

Op voorhand een lastig karwei: de uitwedstrijd naar het verre Buitenpost. De thuiswedstrijd bleek een lastige kluif te zijn maar Staphorst schoot vandaag uit de startblokken. Clubicoon Appie Meesters arriveerde achter het vijandelijke doel en sprak de nu al legendarische woorden: “ik ben er, ze kunnen scoren!”. Op hetzelfde moment bereikte de pass van Martin van ’t Ende de snelle Mike Reuvers en hij haalde de trekker meteen over en scoorde de 0-1.

Na amper 2 minuten spelen wist thuisploeg Buitenpost wat het moest doen: in de achtervolging en naar voren voetballen. Staphorst zette echter veel druk en regelmatig kwam het gevaarlijk in de buurt van de Buitenpost defensie maar scoren deed men niet. De blauwwitten kwamen amper in het spel voor maar wisten kort voor rust toch nog uit te breken wat een gele kaart op leverde aan Marlon Luchtenberg. Een vrije trap van de ervaren Robin Huisman de Jong moest resultaat opleveren voor de thuisploeg maar hij raakte de onderzijde van het aluminium hard waarna het speeltuig weer in het
veld terecht kwam en werd geruimd door de Staphorst defensie. Vrijwel direct hierna volgde het rustsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Aafouallah uit Eindhoven.

In de rust werd door vrijwel alle aanwezigen veel aandacht geschonken aan het bekijken van de tussenstanden op de andere velden. DETO leidde op dat moment met 0-1 in Nijkerk wat voor Staphorst veel goeds inhield. Na de rust zocht Staphorst meteen weer de aanval maar afronden deed men niet. Pas na het inbrengen van Martijn Brakke voor de uitstekend spelende Rob Mijnheer werd de wedstrijd beslist. Een lange en hoge vrije trap van Marlon Luchtenberg werd licht met het hoofd getoucheerd door zijn maatje Pim de Jonge de 2-0 aantekende. Wederom een “kop d’r veur” van de Hoogevener! Hierna faalde Staphorst meerdere malen bij het afronden en kwam de dik verdiende 3-0 helaas niet op het
scorebord. Buitenpost goalie Kevin van der Meulen ving de bal buiten het strafschopgebied maar dat werd niet waargenomen door de leiding. Alles wat een Staphorst hart heeft reageerde luidkeels maar het leverde niets op. Na een enerverende wedstrijd onder prima omstandigheden klonk voor de laatste maal de dreipfiff van de scheidsrechter.

Normaliter gaan de gedachten meteen richting de volgende wedstrijd maar vandaag was het een veelvuldig raadplegen van Twitter en Teletekst en werd de 1-1 eindstand in Nijkerk door velen ongetwijfeld als een extra overwinning gevierd.

Foto's van de wedstrijd door Hans Zwamborn op Kiepie.nl >> zie hier <<