Kampioenswedstrijd

Staphorst JO9-1JM

SC Rouveen JO9-1

24 november 2018 10:15

Onze kampioenswedstrijd vandaag tegen de buurtjes SC Rouveen. Deze ploeg is bij ons bekend en we hebben het altijd zeer lastig tegen deze ploeg. De afgelopen 2x hebben wij van ze gewonnen maar lukt het ook vandaag onder een behoorlijke druk van het kampioensschap.

De spelers kwamen allemaal met gespannen koppies het veld op en dit was ook goed te zien aan het spel. We hadden het de eerste paar minuten ook zeer moeilijk en konden de combinaties niet maken. Rouveen had de mannetjes op de goede plek, en kwamen daardoor met 0-1 voor te staan. We hebben de 1e helft wel een aantal grote kansen gehad maar de keeper passeren lukte niet. Na rust moest er toch wat gebeuren want als kampioen krijg je patat met frikandel en het ging ons toch echt niet gebeuren dat we dit niet zouden krijgen.

Na een peptalk van de trainers gingen we het veld weer op en ja hoor al snel lag de 1-1 in het net. Nu moesten we doordrukken en na een rare klutsbal werd het 2-1. Maar Rouveen liet zich niet kennen en werd een paar keer zeer gevaarlijk maar het geluk was nu aan onze zijde. Uiteindelijk maakten we ook de 3-1 en was het spel gespeeld.
We zijn kampioen! Als verrassing mochten de heren na de prijsuitreiking met confetti strooien, champagne spuiten en fakkels branden. En daarna met tenue en al onder de warme douche feestvieren. Als afsluiting gezellig patat met een frikandel eten in de kantine met de kampioensmuziek op 10!! Gefeliciteerd jongens, knap gedaan toppers!!