JO19-1 Combi speelt weer gelijk

Hoofdklasse P

24 november 2018 14:30

van de Belt, H

Op zaterdagmiddag 24 November moesten de manschappen van JO19-1 afreizen naar Dalen, hier werd gespeeld tegen SJO Dalen/DSC JO19-1. Dalen stond op de 4e plek in de competitie maar had veel last van blessures en spelers die mee moesten met het 1e waardoor de verhouding met een 4e plek in de competitie en het elftal wat in het veld stond niet echt klopte. Vandaag deed Roy VD Horst met ons mee, omdat Rick Meulenbelt in Spanje is. Roy speelt in Rouveen B1.

Eerste helft

Vandaag werd met tactische redenen gestart met een 4-4-2 opstelling maar moest naar 2 minuten gelijk in de achtervolging, na slecht verdedigen bij een lange ingooi aan de rechterkant kan de linksbuiten van Dalen hem er zo inkoppen. Rouveen/Staphorst begon steeds beter te voetballen en kreeg wat kansen via Jerrit en Jasper. Jasper had aan de linkerkant veel ruimte waar veel gebruik van werd gemaakt, dit leidde tot een penalty, Jerrit ging achter de bal staan maar deze miste hij, Mart kon in de rebound hem er ook niet in schieten.

Maar het Combi team liet de kop hierna niet hangen en kwam 5 minuten later op een 1-1 stand, na een goeie corner van Max staat Jerrit op de juiste plek om de bal erin te schieten. Dalen begon in het verdere verloop van de wedstrijd steeds meer overtredingen te maken en dit leidde in de 45e minuut ook tot een gele kaart, na een onbesuisde tackle van de centrale verdediger moest Stefan er geblesseerd af.

Tweede helft

In de 2e helft moet het Combi team doorgaan zoals het het eerste halfuur voetbalde, niet de lange bal gebruiken maar juist de voetballende oplossing, dit lukte maar weinig en hierdoor werden er weinig kansen gecreëerd, en als we dan tot een grote kans kwamen stond de grensrechter met zijn vlag omhoog. Dalen komt zelf ook niet gevaarlijk in de buurt van Gerco waardoor ook deze wedstrijd bij een 1-1 stand bleef.

Opstelling Rouveen/Staphorst JO19-1:

Gerco, Arjen (70. Roy), Jordy, Sven, Wessel, Vincent (55. Rick Compagner), Max, Jerrit, Jasper, Stefan (45. Bjorn), Mart.

En weer worden de punten verdeeld, Rouveen/Staphorst had met de afgelopen 2 weken 9 punten erbij moeten hebben, maar kan steeds net niet het verschil maken. Volgende week komt de nummer laatst op bezoek in Rouveen, Raptim JO19-1 is de tegenstander, aftrap 12.00!

Bij deze de foto's gemaakt door Willeke Dunnink-Haasjes >>> klik hier <<