JO19-1 Combi wint van Raptim

ST Rouveen/Staphorst JO19-1

Hoofdklasse P

6 april 2019 15:00

Het JO19-1 Combi team is na 4 verlies partijen afgezakt naar de 10e plek op de ranglijst. Daardoor komt het met nog 6 wedstrijden te spelen 1 plek boven de degradatie te staan, de punten moeten dus weer gepakt worden en dat moet vandaag gebeuren tegen Raptim JO19-1. Raptim staat laatste maar hebben de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten Musselkanaal en Klazienaveen de volledige 6 punten gepakt. Hierdoor is de situatie voorafgaand de wedstrijd:

9. Musselkanaal JO19-1                    16 punten

10. Rouveen/Staphorst JO19-1        14 punten

11. Klazienaveen JO19-1                   12 punten

12. Raptim JO19-1                             6 punten

Musselkanaal en Klazienaveen spelen ook deze speelronde tegen elkaar, dus de verhoudingen kunnen heel anders liggen na deze 2 wedstrijden.

Eerste helft

Om 15.00 uur werd er afgetrapt op het hoofdveld in Coevorden, Rouveen/Staphorst ging gelijk volle bak in de aanval en kreeg het eerste kwartier een aantal kansen via Jasper, Jerrit en Wessel. Deze kansen werden niet benut en zo overleefde Raptim de eerste aanvallen van de uitspelende ploeg. Raptim kwam zelf niet echt tot kansen, de verdediging stond weer als een blok en hierdoor had Gerco weinig te doen de 1e helft. Het Combi team zocht wel naar een opening in defensie van Raptim, maar was net niet scherp genoeg om in de eindfase de bal op je juiste plek te leggen waardoor we met  de brilstand gaan rusten.

Tweede helft

Na de hervatting is het spelbeeld hetzelfde, Rouveen/Staphorst heeft veel de bal en is zoekende naar de 1-0, Raptim daarin tegen probeert op te bouwen maar door het vroeg druk zetten van onze spitsen word dit vaak een lange bal. Na een kwartier spelen in de tweede helft is het dan toch Rouveen/Staphorst die de verdiende 0-1 maakt, na een goeie aanval komt de bal uiteindelijk bij Jasper, die hem vol in het dak van het doel schiet!

Raptim zet meer druk naar voren en met de ballen die tussen de verdediging en Gerco vallen leid dit soms tot wat paniekerige situaties, maar omdat er ook meer ruimte achter de verdediging van Raptim komt werd de snelheid van Stefan goed gebruikt. Dit leidde tot een aantal corners die slecht weggewerkt werden door de verdediging van Raptim, Stefan speelde de bal op randje 16m naar Mart, die losdraait van zijn man en hierdoor 10 minuten voor tijd  de 0-2 binnen schiet! Aan de andere kant vielen er geen goals meer waardoor het Combi team zijn eerste overwinning in de competitie van 2019 heeft behaald!

Opstelling Rouveen/Staphorst JO19-1:

Gerco, Arjen, Jordy, Sven, Rick Compagner, Max (58. Vincent), Wessel (66. Joshua), Jerrit, Jasper, Rick Meulenbelt (66. Mart), Stefan (86. Eric).

En na de wedstrijd werd ook bekend dat Musselkanaal met 5-2 heeft gewonnen waardoor het gat nu 5 punten is voor een plek bij de degradatie teams. Nog 5 wedstrijden volle bak en we zullen zien waar het schip strand. Volgende week spelen we in Staphorst, om 12.00 word er dan afgetrapt tegen Rolder Boys JO19-1!

Klik op de foto om naar het album te gaan van Willeke Dunnink-Haasjes.