JO19-1 Combi wint van Klazienaveen

ST Rouveen/Staphorst JO19-1

Hoofdklasse P

3 november 2018 14:30

We zijn inmiddels alweer 5 wedstrijden onderweg met het combi-team. En qua aantal behaalde punten kan het hier niet tevreden mee zijn. De 1e wedstrijd werd met 7-0 verloren, maar de weken erna weten we onze rug iets te rechten door een gelijkspel en een winst. De laatste 2 wedstrijden verliezen we nipt waardoor we uiteindelijk op de 9e plaats belanden. De komende 3 wedstrijden spelen we tegen de nummer 7(Klazienaveen uit), 8 (Wildervank uit) en 6 (Meppel/Alcides thuis in Staphorst). Onze doelstelling is top 5 voor dit seizoen, dus we zullen deze wedstrijden moeten winnen om nog aansluiting te houden.

Maar eerst de nummer 7 Klazienaveen, is ook net als ons wisselvallig aan het seizoen begonnen waardoor we zelf niet echt wisten wat we moesten verwachten. Eenmaal aan de wedstrijd begonnen was het een voetballende ploeg en waar de backs heel hoog stonden, waar we de eerste 20 minuten nog best lastig mee hadden. Zelf bleven we de voetballende oplossing te zoeken maar hier kwamen geen kansen uit. Klazienaveen had veel de bal en kwam op 1-0, na slecht verdedigen van Vincent kan de nummer 10 van Klazienaveen vanaf 20 meter op doel schieten en vliegt er binnenkant paal erin.

Hierna kreeg Rouveen/Staphorst 2 1 op 1 kansen via Mart en Jerrit maar deze werden gemist. Voor rust werd het nog 2-0, na een belangrijk kopduel te verliezen staat de spits van Klazienaveen zo ineens 1 op 1 met Gerco, die de bal niet kan tegenhouden.

Het combi team weet in de rust dat het niet kansloos is en gaat volle bak de 2e helft in, wat resulteert in een 2-1 stand na een goeie actie van Stefan, die hem erna zelf ook inschiet. Hierna komt er het geloof wat meer in bij iedereen om de stand gelijk te trekken, grote kansen voor Arjen en Mart, maar dit word niet goed uitgespeeld.  In de 80e minuut word een corner van Rouveen/Staphorst afgeslagen en de bal komt voor de voeten van Jasper, die zich geen moment bedenkt en op doel schiet, 2-2! Het combi team gaat nu vol voor de overwinning en komt zelfs op 2-3 in de 88e minuut, na goed doorzetten van Jordy kan Rick Meulenbelt de bal inschieten!

Opstelling Rouveen/Staphorst JO19-1:

Gerco – Arjen – Jordy – Sven – Rick Compagner – Vincent (Rick Meulenbelt, 45.) – Max (Wessel 65.) – Jasper © - Jerrit – Mart (Bjorn  70.) – Stefan.

Rouveen/Staphorst en Klazienaveen waren erg aan elkaar gewaagd en in een spannende 2e helft wist het combi team gelukkig aan het langste eind te trekken. Nu op naar volgende week, waar weer een belangrijke wedstrijd wacht tegen Wildervank, aftrap is om 14.30 in Wildervank!

Foto's van de wedstrijd gemaakt door Willeke Dunnink-Haasjes      >> klik hier <<