JO19-1 Combi wint van Raptim

Raptim JO19-1

Hoofdklasse P

1 december 2018 12:00

Met nog 2 wedstrijden te gaan voor de winterstop is voor het Combi Rouveen/Staphorst JO19-1 de taak om nog 6 punten te pakken om in de top 5 te belanden, eerste tegenstander is Raptim JO19-1. Raptim heeft dit seizoen nog geen één punt gepakt en staat hierdoor laatste, zaak voor het combi team om deze tegenstander niet te onderschatten en de 3 punten in Rouveen te houden.

Eerste helft

Eenmaal aan de wedstrijd begonnen werd duidelijk dat Raptim hier niet komt om even een wedstrijdje te spelen, het voetbal was niet top maar de strijd en vechtlust was er zeker. Rouveen/Staphorst had veel de bal en het voetbalde prima, maar door veel dom bal verlies kwam Raptim er soms gevaarlijk uit. Het combi team had aan de andere kant 2 grote kansen via Mart en Bjorn, maar deze werden gekeerd.

De rust naderde en de brilstand stond na 40 minuten nog op het bord, toch gingen de ploegen niet met deze stand de rust in, na goed druk zetten van Jordy kan hij de bal onderscheppen op de 16m en schiet deze prima binnen.

Tweede helft

Met Jerrit in de ploeg gekomen voor Max moest de 2-0 snel gemaakt worden om de wedstrijd in het slot te gooien, en kreeg hier via Arjen een grote kans maar deze aanval werd niet goed uitgespeeld. Aan de andere kant werden de kansen steeds groter voor Raptim maar dankzij de goed keepende Gerco wist hij deze kansen te pareren. Het combi team speelde de wedstrijd slecht uit en maakte de kansen niet af. Hierdoor hield Raptim hoop op een punt en via een scrimmage voor het doel leek de bal erin te gaan, maar werd op miraculeuze wijze weg gewerkt.

Opstelling Rouveen/Staphorst JO19-1:

Gerco, Arjen, Jordy, Sven, Rick Compagner, Wessel, Max (45. Jerrit), Jasper, Bjorn (55. Rick Meulenbelt), Mart, Stefan (65. Vincent).

Het spel was niet goed maar de 3 punten zijn gehaald en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Het verschil met de top 5 is nog maar 3 punten en met Rolder Boys/SGO/SVDB JO19-1 als tegenstander voor volgende week, wat op de 4e plek staat, is het een cruciale wedstrijd, aftrap volgende week in Rolde is om 14.30!

Foto's gemaakt door Willeke Dunnink-Haasjes >> klik hier <<