JO8-1 ondanks verlies toch kampioen!!

SVN'69 JO8-2G

Staphorst JO8-1

24 november 2018 9:00

JO8-1 ondanks verlies toch kampioen!!

Vandaag de tweede ontmoeting tegen SVN JO8-2 uit Nijeveen.

In de vorige knotsgekke wedstrijd waarbij de russtand 6-1 was voor SVN wisten de geel-blauwen deze achterstand in de tweede helft om te buigen naar een 9-8 overwinning. Voor het begin van de wedstrijd was al duidelijk doordat SVN al drie wedstrijden had verloren dat de Staphorsters in ieder geval al kampioen waren.

Er werd om 9.00 uur afgetrapt in het koude Nijeveen met de volgende opstelling, Sem in het doel, Meike als laatste man (vrouw) de middenvelders Jonan, Niels en Hugo en als spits Milan, Silvan mocht nog even wachten om zijn kunsten te vertonen. In een gelijk opgaand begin van de wedstrijd was het Milan die als eerste wist te scoren via het been van de tegenstander kreeg hij de bal in het doel 0-1. Via een snelle counter wisten de tegenstanders al vrij snel tegen te scoren 1-1, maar weer was daar Milan om de Staphorsters weer op voorsprong te zetten 1-2, uit een perfect op maat gegeven steekpass van Jonan wist Milan de 1-3 te maken. Uit een corner maakte Milan er zelfs 1-4 van  maar door hun snelle omschakeling maakten de Nijeveners er weer 2-4 van wat ook de ruststand was.
Gelijk na de rust zette de tegenstander goed druk, wat nadat ze eerst een keer net naast schoten toch de 3-4 opleverde. Maar Hugo zette met een mooi schot de marge weer op twee 3-5. Maar met een paar snelle uitvallen wat SVN perfect beheerste en waar de Staphorsters erg veel moeite mee hadden, werd de stand in een mum van tijd omgebogen van 3-5 naar 6-5. Het was Niels die de stand weer gelijk bracht 6-6, nadat SVN eerst nog een keer de paal raakte, wisten ze toch weer te scoren 7-6 en even daarna weer uit een counter zelfs 8-6. Niels maakte er  weer 8-7 van…..zou het dan toch nog lukken? Maar even daarna maakte de scheidsrechter een eind aan deze wedstrijd 8-7 verloren.

Een resultaat wat misschien niet nodig was geweest als het team wat beter op positie had gespeeld en vooral het samen verdedigen niet te veel vergeten wordt.

Erg lang duurde de teleurstelling niet omdat trainer Jan met het goede nieuws kwam dat ze ondanks het verlies toch kampioen waren geworden en dat dit in de kantine in Staphorst gevierd ging worden.

Het trotse team met de kampioensschaal!!

De trotse trainers/leidster van JO8-1

Smullen van de lekkere patat met frikandel, dik verdient toppertjes!! Zo enorm trots op jullie allemaal!

Volgende week nog 1 laatste competitiewedstrijd voor de winterstop en deze wordt thuis gespeeld dus kom onze kampioenen aanmoedigen!