Staphorst leidt onnodige nederlaag bij Gemert

Gemert (zon)

Mike Reuvers (schot)
Thijs van Pol (schot)
Thijs van Pol
Ralf Kemper (kopbal)
Coen Brouwers
Kees Brugmans
Jens Leyten
Thijs van Pol
Jasper Lalisang

3e divisie/Hoofdklasse Finale

12 juni 2019 20:00

Hoewel een gelijkspel de verhoudingen beter had weergegeven, heeft Staphorst zich een redelijke uitgangspositie weten te verwerven in de heenwedstrijd tegen Gemert. Weliswaar werd er met 2 – 1 verloren, de terugwedstrijd biedt genoeg perspectief om de opgelopen schade te herstellen. De spelersgroep is er van doordrongen dat het zaterdag voor eigen publiek moét gebeuren. Ondertussen loopt de adrenaline in beide kampen op tot grote hoogte.

Eerste helft

In een heerlijke ambiance trapten Gemert en Staphorst af voor de heenwedstrijd voor promotie naar de Derde Divisie. Vanaf de aftrap was het spel op de wagen. Was het eerst Mike Reuvers die Staphorst in de 6e minuut op voorsprong bracht, nauwelijks 60 tellen later trof clubtopscorer Thijs van Pol de roos. De vele aanwezige toeschouwers gingen er maar eens goed voor zitten. Het tempo lag ongekend hoog en van beide kanten werd er gestreden tot het bekende gaatje. Met veel lopende spelers vanaf het middenveld bezorgde Gemert de achterste linie bij Staphorst de nodige hoofdbrekens. Uit één zo’n soepel lopende aanval trof Ralf Kemper de paal. In deze fase was het de thuisploeg waar de meeste dreiging vanuit ging. Aan de andere kans kreeg Rob Mijnheer een enorme kans, echter op het allerlaatste moment wist keeper Bruno Bartan erger te voorkomen. Het spel golfde op en neer en de amusementswaarde lag op dat moment ongekend hoog! Ralf Kemper kopte Gemert na 37 minuten op voorsprong. Staphorst liet dit veel te makkelijk gebeuren. Toch zouden de bezoekers nog een kans weten te creëren. Kwelgeest Mike Reuvers ontdeed zich van enkele tegenstanders en haalde verwoestend uit. Helaas voor Staphorst spatte de pegel uiteen op de voeten van doelman Bartan. Met een 2 – 1 tussenstand werden de eerste 45 minuten afgesloten.

Tweede helft

Staphorst had nog 45 minuten om de opgelopen schade te herstellen. In de rust werden de puntjes op de i gezet en werd aan het vervolg begonnen. Staphorst kwam scherp uit de kleedkamer. Meer als voor de pauze, kwam Staphorst nu aan voetballen toe. Dit kwam mede doordat het moordende tempo van de eerste helft niet kon worden volgehouden. Ondanks het veldoverwicht moest Staphorst alert blijven bij de uitvallen van Gemert. Kansen op de gelijkmaker waren er wel degelijk. Zo zag Pim de Jonge een kopbal van de lijn worden gehaald. Verder kreeg Mike Reuvers, vanuit een verre uitrap van René Oosterhof de bal voor zijn voeten. In kansrijke positie was Mike te wild, waardoor deze kans eveneens onbenut bleef. Ook Ferdi ter Avest deed een duit in het kansenzakje, ook hij zag zijn inzet niet tussen de palen gaan. Vlak voor het verstrijken van de officiële tijd kreeg Gemert nog een kans. Gelukkig voor Staphorst werd deze niet omgezet in een treffer. Lang duurde het vervolg niet meer, voor scheidsrechter Eric Thijs affloot voor de wedstrijd.

Nabeschouwing

Ondanks de nederlaag was er bij Staphorst zeker geen berusting te bespeuren, integendeel zelfs. De blik ging al gauw naar zaterdag, als de terugwedstrijd in Staphorst zal worden gespeeld. Met een enorme gretigheid beloofde de ploeg zichzelf te revancheren en zo alsnog promotie naar de Derde Divisie af te dwingen. Als het meezit zullen Martijn Brakke en Mark Veldmate misschien ook weer aansluiten bij de groep. We kijken er nu al reikhalzend naar uit!

Twaalfde man

Namens de spelersgroep roep ik het hondstrouwe Staphorst - publiek op om zaterdag massaal naar Het Noorderslag te komen. In de allesbeslissende wedstrijd is jullie steun van groot belang! Vanuit Gemert zullen eveneens de nodige supporters de kant van Staphorst opkomen. Toch zijn we er van overtuigd dat de twaalfde man van Staphorst de boventoon zal gaan voeren. Laten we met z’n allen er een enorm feest van gaan maken en zo de spelersgroep en stafleden de steun te geven die ze verdienen.