Bekerwedstrijd tegen Olde Veste '53 uit

B-junioren, B1, Groep 1 07

26 augustus 2015 18:45

Huberts

De tweede bekerwedstrijd binnen een week. Wat zou die ons brengen? Milan geschorst, Bjorn Boldewijn geblesseerd en Harmen nog niet speelgerechtigd. Justin begon licht geblesseerd op de bank en zou wellicht zijn eerste minuten maken.

De tactische tips van Marco werden ter harte genomen. Maar nu nog in de praktijk brengen. We begonnen goed aan de wedstrijd. We creëerden een aantal kansen waarbij er best wel één of twee in het doel hadden gemogen. Olde Veste deed met name wat terug via de counter. Eén keer kwamen we goed weg toen Jasper een bal van de lijn haalde. Maar toch voetbaleden we keurig onder de druk uit. Niet alles ging goed maar er was wel beleving. Na 22 minuten stuurde Maurice Jeffrey weg. Door zijn snelheid wist Jeffrey goed uit te komen voor het doel en scoorde fraai de 0-1. Dat gaf vertrouwen maar helaas waren we te slordig voor het doel zodat de verlossende 0-2 nog uit bleef. Met een 0-1 stand gingen we de rust in. Nadat Marco nog even wat puntjes op de i had gezet gingen we nu met Viktor voor Alan de tweede helft in. En het is een beetje zacht uitgedrukt dat er veel strijd was. Op het scherpst van de snede werden de duels uitgevochten. Helaas waren een aantal jongens meer met de scheidsrechter bezig dan met de bal. Dat moet toch anders kunnen! Maar toch kwamen we in de 68ste minuut op 0-2. Een prima voorzet van Alan (die inmiddels weer binnen de lijnen was gekomen voor Jeffrey) op Viktor. En Viktor schoot de bal vanuit de draai hard in. Een prima aanval en een prima goal.
Maar na deze goal werd de wedstrijd wat uit handen gegeven. Geheel onnodig kregen we in de 73ste minuut een doelpunt tegen. Het was daarna de laatste minuten wel even billen knijpen maar na een paar fantastische reddingen door Danny wisten we de overwinning over de streep te halen.
Een wedstrijd die goed was voor het vertrouwen van de mannen!