Keeper Jorick Maats houd Staphorst overeind bij DVS’33 Ermelo

DVS'33 Ermelo

Benjamin Roemeon (schot)
Sander de Grote (intikker)
Stef Nijland
Turan Yavuz
Maarten van Dijk
Ali Akla

3e divisie A

28 augustus 2021 14:30

S. de Brito Roque

Sportpark DVS '33
Sportlaan 27
3851CA
ERMELO
tel. 0341-562357

Staphorst heeft vanmiddag 1 heel duur punt weten te veroveren op bezoek bij DVS’33 Ermelo. De gastheren waren over 90 minuten gezien heer en meester en wisten enkele opgelegde kansen niet te benutten. Daarnaast was Staphorst keeper Jorick Maats een niet in te nemen vesting. Met enkele fabelachtigereddingen hield Jorick zijn ploeg op voortreffelijke wijze op de been. Zelfs een strafschop in de absolute slotfase wist de uitblinker van deze wedstrijd te keren. Maar hiermee zouden we de andere spelers tekort doen. De hele ploeg heeft vanuit een voortreffelijke organisatie het hoofd koel weten te houden tegen de titelkandidaat uit Ermelo.

Eerste helft
Spelend vanuit een degelijke organisatie begon Staphorst aan het duel met DVS’33 Ermelo. Na 6 minuten deelde Ali Akla namens de gastheren het eerste speldenprikje uit.
De thuisclub had verreweg het meeste balbezit en Staphorst loerde op de omschakeling.Toch kon de formatie van trainer Paul Weerman niet voorkomen dat DVS’33 op voorsprong kwam. Via de binnenkant van de paal trof Benjamin Roemeon de roos.DVS’33 bepaalde de wedstrijd met gevarieerd en goed verzorgd voetbal. Vooralsnog kon Staphorst weinig uitrichten. Uit het niets kwam Staphorst op gelijke hoogte. Sander de Grote punterde de bal achter de kansloze keeper Huiskamp. Dit was gezien het spelbeeld tegen de verhouding in, maar niemand in het Staphorst kamp die daar om maalde. Het vervolg leverde een zelfde spelbeeld op. De thuisploeg had het meeste balbezit en Staphorst loerend om via een counter dodelijk toe te slaan. Een snel genomen vrije trap leverde een hachelijke situatie op voor de neus van doelman Jorick Maats. Diezelfde Maats moest gestrekt naar de hoek om een prachtige vrije trap van Stef Nijland uit de kruising te ranselen. Even later kreeg Nijland opnieuw een mogelijkheid om zijn ploeg op voorsprong te zetten. Deze keer vloog zijn inzet in het zijnet. In het zicht van de rust kreeg Nicky van Hilten een beste kans. Hard en onbesuisd pegelde deze de bal niettussen de palen. Met een 1 - 1 tussenstand zochten beide ploegen de kleedkamer op.Hiermee mocht Staphorst het meest tevreden zijn.

Tweede bedrijf
Ongewijzigd begonnen beide ploegen aan het vervolg van de wedstrijd. DVS’33 begon waar het de eerste 45 minuten mee was geëindigd. Middels goed positiespel werd de bal rondgespeeld. Jorick Maats moest al snel zijn niet geringe kwaliteiten laten zien op inzetten van DVS spelers. Inmiddels was het speruur in het strafschopgebied van Staphorst. Als een wonder bleven treffers uit! Ondanks alles bleef Staphorst uitermate kalm en leek zelfs naarmate de minuten wegtikten meer en meer zelfvertrouwen te krijgen in een goede afloop. Daarvoor zou het nog wel bij de les dienen te blijven. PascalMulder moest een bal van de lijn wegwerken en hield hierdoor zijn ploeg op de been.Staphorst wankelde, maar steeds weer was er Jorick Maats die uitkomst bracht. Geheel vrijstaand miste Quinty Veenhof jammerlijk voor de neus van doelman Maats. Staphorst zwijnde opnieuw. Vraag was alleen hoelang de ploeg zich nog staande kon houden. Bijna counterde Staphorst zich middels Mike Reuvers in een kansrijke positie. Echter, dit zouteveel van het goede zijn geweest. In het zicht van de haven leek het toch nog mis te gaan voor Staphorst toen DVS’33 een penalty kreeg te nemen. Benjamin Roemeon belastte zich met dit klusje. Wat niemand voor mogelijk hield gebeurde. De goed genomen strafshop werd vakkundig uit het doel geranseld door Jorick Maats, die hiermee absoluut tot man of de match zou worden benoemd. Niet veel later floot scheidsrechter de Brito Roque af voor een wedstrijd die nog lang in het geheugen zal blijven staan.

Opstelling Staphorst: Jorick Maats, Marlon Luchtenberg, Dirk Muis, Pascal Mulder, Mark Schra (84. Matthijs Verheul ) Damien Schra (63. Jurian van den Brink), Reinier Crediet, Wouter van der Molen (76. Ruben Kin ) Stan Haanstra, Sander de Grote (84. Yannick Kaluzi ) Mike Reuvers

De samenvatting van DVS TV