SteDoCo - Staphorst 1

SteDoCo - Staphorst 1

Staphorst staat voor krachtmeting bij SteDoCo

Na al het gedoe en onzekerheden rond het Covid virus en alles wat daar omheen heeft plaatsgevonden, mag Staphorst na ruim twee maanden eindelijk weer eens voor het echie aan de bak. Staphorst zal komende zaterdag naar Hoornaar afreizen om daar de strijd aan te gaan met SteDoCo. Die ploeg werd voordat de competitie begon, gezien als een serieuze outsider voor een hoge topklassering. De zogenaamde kenners hebben het tot nu toe niet bij het rechte eind gehad. Immers na 13 gespeelde wedstrijden heeft SteDoCo deze verwachtingen niet helemaal kunnen waarmaken en staat met 18 behaalde punten op de 9e plek van de Derde Divisie. Wat hier de reden van is weten we niet, maar dat dit teleurstellend is voor de SteDoCo supporters is een open deur in trappen.

Vorige week speelde SteDoCo ( Sterk Door Combinatie ) voor eigen publiek tegen VVSB.
Na een gezapig eerste bedrijf zonder doelpunten, ontbrandde de wedstrijd na de pauze.
Zowel SteDoCo als VVSB wisten twee keer het net te vinden. Joran Schröder namens SteDoCo en Raygivano Dompig namens VVSB waren trefzeker. In de slotfase waren de bezoekers nog het meest dreigend, toch bleef het bij 2 - 2. Met Joran Schröder is tevens de beste man van SteDoCo genoemd.

Staphorst daarentegen had een vrije zaterdag en benutte deze door te sparren op en tegen Urk. Ook daar bleven de eerste 45 minuten doelpunten uit. Na de hervatting drukte Staphorst het gaspedaal dieper in en liep al gauw weg van de ploeg uit Urk. De uiteindelijke 0 - 4 zege zorgde ervoor dat er met vertrouwen wordt uitgekeken naar de confrontatie tegen SteDoCo. Welke spelers er meegaan naar Hoornaar wordt donderdagavond door trainer Paul Weerman en zijn staf bekeken.

De wedstrijd tussen SteDoCo en Staphorst staat onder leiding van scheidsrechter Paarhuis en zal om 14.30 uur losbarsten. Staphorst supporters zullen nog even geduld moeten hebben om hun favorieten op het eigen Noorderslag te zien spelen. Voor de vijfde opeenvolgende keer speelt Staphorst buitenshuis. Degenen die met eigen vervoer richting Hoornaar zullen afreizen, de navigatie kan worden ingesteld op het volgende adres:

Voetbalvereniging SteDoCo
Groeneweg 59
4223 MG Hoornaar

Rest mij om het arbitraal trio alsook de spelers en de supporters een boeiende en sportieve wedstrijd toe te wensen.

Wedstrijd-nummer

M.G. Paarhuis

Sportpark Kort Scheiwijk
Groeneweg 59