Sportlust '46 - Staphorst 1

Sportlust '46 - Staphorst 1

Met nog 1 wedstrijd te gaan voor de winterstop, zijn we al op de helft van de competitie. Na 17 wedstrijden is het mooi verdeeld. Duidelijk is er een lijn te zien tussen het linker en rechter rijtje. Tussen ACV ( de nummer 1 ) en de hekkensluiter van het linker rijtje , de nummer 9 , Hoek. Zit maar 6 punten verschil. De lijstaanvoerder van het rechter rijtje , oftewel de nummer 10 , Staphorst heeft ook 6 punten verschil met de nummer 17 Excelsior’31. De tegenstander van Staphorst voor aankomende zaterdag is Sportlust’46. Die staan op dit moment op een 3 e plek. Maar heeft nog 1 wedstrijd in te halen tegen RKAV Volendam. Met 3 punten minder dan de nummer 1 en 2. En qua doelsaldo ook maar – 2 en + 3 ten opzichte van de nummers 1 en 2. Zullen ze er op gebrand zijn om de punten in Woerden te houden tegen Staphorst. Om zo misschien tegen RKAV Volendam Herbstmeister te kunnen worden. Een leuke titel, maar je koopt er niks voor.

Sportlust’46 is een club uit Woerden. Een 130 kilometer van Staphorst met de bus. Net voorbij Utrecht. De trainer is Jochem Twisker. Vorig seizoen ontslagen bij GVVV na 8 speelrondes. Assisteerde rest van dat seizoen de interim trainer van Spakenburg. Waar Twisker zelf van 2013 tot 2016 hoofdtrainer is geweest.
Jochem Twisker en Sporlust’46 hebben hun samenwerking al verlengt tot 2024.
Sportlust’46 speelde seizoen 2020/2021 net als Staphorst voor het eerst in de 3 e Divisie. Dat seizoen werden er maar een paar wedstrijden gespeeld voordat de KNVB de competitie plat legde. En sportlust’46 zo met 5 wedstrijden en 9
punten op een 6e plek eindigden. Het seizoen daarna draaide Sportlust’46 een goed jaar. Ze wisten zelfs op de 3e plek te eindigen. Na dat seizoen vertrok trainer Patrick Loenen naar Spakenburg. Nam de spelers Thomas Heideman en
Nick Verhagen mee. Ook de topscorer 3e Divisie Zaterdaag van seizoen 2021/2022 met 27 goals vertrok bij Sportlust’46. Mark van der Weijden vertrok naar Sparta Nijkerk.
Verder verlieten de volgende spelers Sportlust’46 :Christiaan van Hussen ( Sparta Nijkerk ), Daniel van Warven ( VVOG ), Fouad Belarbi ( OFC Oostzaan ), MIKE Verhagen ( Jodan Boys ) Bas van Zoest ( ESTO ) Rick Wils ( Jodan Boys ) & Jordi Balk ( gestopt ).

Thomas Heideman die vertrokken was naar Spakenburg keert dit seizoen terug naar Sportlust’46. Hij speelde maar 5 duels van de 15 competitieduels in het shirt van Spakenburg. Na de winterstop mag hij voor Sportlust’46 uitkomen in
competitieverband.

Nieuw dit seizoen zijn: Saber El Ghanjaoui ( Mouloudia ), Rafik El Hamdi ( VVOG ), Sanny Monteiro ( Spakenburg ), Laurens van der Voort ( Stedoco ), Joshua Patrick ( GVVV ), Yori Duisterof ( ARC ), Yuval Checkley ( Alphense Boys O21 ), Joost Screever ( vv Hoogeveen ), Ahmed Abdallah Al Mahdi ( ODIN’59 ) & Souflan Echcharaf ( zonder club ).
Sportlust’46 wist dit seizoen maar 3 keer te verliezen. Urk ( 1-2 ), GVVV ( 1-4 ) & Stedoco ( 3-2 ) pakten de 3 punten in hun wedstrijd tegen Sportlust’46.
Staphorst pakte tegen al deze 3 ploegen ook de volle winst. Dus als je het zo bekijkt zal Staphorst de punten zaterdag erbij kunnen schrijven.

Gevaarlijkste man aan de kant van de Woerdenaren is Mo Bendadi met 7 goals.
Maar 4 er van zijn gemaakt vanaf de stip op 11 meter. Wessel Meiring volgt Mo op de voet met 6 doelpunten. Het zelfde aantal als Stan Haanstra.

Staphorst startte dit seizoen de competitie tegen Sportlust’46 op het Noorderslag. Binnen 6 minuten stond de 0-1 op het scorebord. In de 14e minuut benutte Sportlust’46 een gekregen penalty, wat de 0-2 betekende. Voor de rust scoorde Jurian van den Brink de 1-2. Dit bleek na nog eens 3 kwartier gespeeld te hebben ook de eindstand te zijn. Kan Staphorst na de nederlaag in Nijkerk weer de volle winst pakken ?

De wedstrijd op Sportpark Comwijck begint om 15:00.

Wedstrijd-nummer

T.J. Visser

Sportpark Cromwijck
Waardsedijk 31