Staphorst 1 - Barendrecht

Staphorst 1 - Barendrecht

VV STAPHORST – BVV BARENDRECHT

Wedstrijd nummer 12 voor Staphorst is een thuiswedstrijd tegen BVV Barendrecht. De huidige nummer 8 in de stand komt naar het Noorderslag. BVV Barendrecht wist tot nu toe 17 punten te pakken in de competitie, door 5 overwinningen ( Excelsior’31 ( 3-2 ), Hoek ( 1-5 ), VVOG ( 0-2 ), Harkemase Boys ( 1-2 ) & Volendam ( 2-1 ). Er werd gelijk gespeeld tegen ASWH ( 1-1 ) & ACV ( 2-2 ) en 4 keer was er een verliespartij. SteDoCo ( 2-4 ), Sparta Nijkerk ( 2-1 ), DOVO ( 3-1 ) & Sportlust ( 0-2 ) wisten te winnen van Barendrecht. BVV Barendrecht wist de laatste 2 wedstrijden te winnen, dus gaat met een goed gevoel naar Staphorst. De man die dit seizoen voor de spelersgroep staat als hoofdtrainer is de 38 jarige Leen van Steensel. Hij is overgekomen van Hoofdklasser Jodan Boys uit Gouda. Waar hij 3 seizoenen aan het roer stond.
Hij was als speler actief voor FC Utrecht, FC Carl Zeiss Jena, Excelsior Rotterdam en Capelle.

Vorig seizoen verloor BVV Barendrecht in Staphorst met 4-1. Voor rust was het al 3-0 met doelpunten van Matthijs Verheul en 2 keer Daimen Schra. Tim Eekman wist een weggewerkte bal uit een hoekschop fantastisch binnen te schieten en zo de 3-1 te maken. Einde van de wedstrijd schoot Stan Haanstra een penalty binnen om zo de eindstand van 4-1 aan te tekenen.
De uitwedstrijd vorig seizoen in Barendrecht was de 4e competitiewedstrijd.

Toen wist Staphorst daar met 2-0 te winnen. Door die overwinning kwam BVV Barendrecht op de laatste plek in de competitie terecht. Maar krabbelde geleidelijk aan weer op om zo op 8e plek te eindigen met 50 punten.

Zal Staphorst ook geleidelijk aan weer omhoog krabbelen? Dan zal het moeten zorgen dat Het Noorderslag een ondoordringbare vesting wordt net zoals vorig seizoen. Toen werd er maar liefst 3 keer verloren in de competitie ( fc Lisse, ACV & DVS’33), 4 keer gelijk gespeeld en 10 keer gewonnen. Gaan we zaterdag de weg omhoog in? Aan de supporters lag het niet de laatste wedstrijd, in Urk was er een heerlijke voetbalsfeer langs het veld. Helaas wist Staphorst niet een ronde verder te komen in de KNVB Beker. Maar was er wel strijd te zien.

Na de wedstrijd Staphorst – Barendrecht is er weer feestje in de kantine. Het Bierfest zal dan weer te vinden zijn met grote glazen bier, snaps, heerlijke broodjes en muziek.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer