VVOG - STAPHORST

3847LR
HARDERWIJK
tel. 0341-414242

Afgelopen Zaterdag reisde Karlo Meppelink met zijn ploeg af naar Harderwijk, om daar tegen VVOG aan te treden op het kunstgras. Staphorst startte met de volgende elf in basis: Maats, Verheul, Muis, Duit, Zwiers, Schra, Van Duinen, Haanstra, Luchtenberg, Van den Brink & Engbers. Op de bank zaten: Mulder, Hooikammer, Kwant, Rietman, Huizing & Zwinselman. De eerste fase van de wedstrijd was voor VVOG. Zij waren sterker en creëerden ook een paar goede kansen om de 1-0 op het scorebord te zetten. Maar door goed optreden van doelman Maats bleef dit uit. Maar in de 12e minuut was het wel raak. Een schot op doel vanaf een meter of 18 van de goal door Van den Hooff wist Jorick Maats de bal te stoppen, maar de terug kaatsende bal belande bij de vrij staande De Graaf die met binnenkantje rechts de bal op de doel schoot. Via de paal belande de bal weer bij De Graaf die nu binnenkantje links de bal wel in het doel wist te werken om zo de stand op 1-0 te brengen. De eerste doelpoging van Staphorst was pas in de 24e minuut. Een schot van Dennis van Duinen wist keeper Hoogewoning met een duik te stoppen.
Dezelfde Van Duinen probeert het een paar minuten later weer met een afstandsschot, maar deze gaat via een verdediger richting doel. En is een makkelijke prooi voor de doelman. Een voorzet vanaf links door Julius Duit belande bij Jurian van den Brink. Maar hij kon de bal niet goed raken met het hoofd waardoor Hoogewoning makkelijk kon redden. Verdere grote kansen op de gelijkmaker waren er niet. VVOG creëerden ook geen grote mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden. En werd de ruststand 1-0 wat qua spelbeeld ook terecht was.

De 2e helft werd er door Staphorst goed begonnen. Van Duinen zijn schot beland langs de verkeerde kant van de paal. Haanstra kwam net een teen lengte te kort om de voorzet van Duit binnen te schuiven. Zo waren er mogelijkheden om de stand gelijk te trekken. Emiel Kwant en Joran Rietman werden in het veld gebracht door Meppelink geduurde de 2e helft. Qua spelbeeld leek Staphorst sterker. Dit resulteerde niet in grote scoringskansen.
Vanuit de 2e lijn werd er wel paar keer geprobeerd om de doelman van VVOG te passeren. Maar toch was het VVOG die een moment van onachtzaamheid in de verdediging af wist te straffen. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd was het De Graaf die de de bal wist te bemachtigen. Gaf de bal mee aan de inlopende Roosien. Maats wist met goed uitkommen het schot van Roossien te stoppen. De bal krulde hierdoor wel de lucht richting het doel.
Waardoor Roossien die door gelopen was, de bal voor de 3 aanstormende Staphorsters binnen wist te koppen. Zo werd Staphorst op een 2-0 achterstand gezet. Wat tevens de einduitslag was. Waarbij het leek dat Staphorst toch de betere was in de 2e helft, maaar er werd dus toch verloren.

Voorbeschouwing ASWH