Staphorst 1 - ASWH

Staphorst 1 - ASWH

Zaterdag komt ASWH op bezoek op het Sportpark: Het Noorderslag voor de 3e competitiewedstrijd van dit seizoen. ASWH staat voor: Altijd Sterker Worden Hendrik-Ido-Ambacht. En komt zoals de naam al zegt uit Hendrik Ido Ambacht. Het oprichtingsjaar is 1929, toen was het nog ASW. Dat later na de 2e wereldoorlog veranderd is in ASWH.
Dit wordt voor ASWH de 3e keer een reis naar Staphorst voor een potje voetbal op natuurgras. ASWH beschikt zelf over een kunstgras veld als hoofdveld.
Op 11 juni 2016 kwam ASWH voor de eerste keer in actie tegen Staphorst. Dit was de halve finale voor de KNVB Beker voor Amateurs. Deze wist de ploeg van toenmalige Staphorst trainer Jan van Raalte te winnen door een doelpunt van Rob Mijnheer op aangeven van Derrick Timmerman. Hierdoor belande Staphorst in de historische finale die toen werd gewonnen van Noordwijk. Waardoor Staphorst de KNVB Beker voor Amateurs wist te winnen.
Het 2e bezoek van ASWH was een wedstrijd in de 2e voorronde van de KNVB Beker. Staphorst had deze bereikt om thuis HSC’21 uit te schakelen met 2-0.
ASWH mocht de 2e voorronde instromen. Deze wedstrijd was de wedstrijd van Mike Reuvers. Met 4 treffers op zijn naam en een assist op Matthijs Verheul wist Staphorst met 5-2 te winnen. Voor ASWH wisten L.Yildirim en J.van Eck te scoren.
Vorig seizoen werd ASWH in de 1e ronde van de KNVB Beker er uit geknikkerd door Heracles Almelo. In de 87e minuut wist ASWH nog wel op 1-1 te komen.
Maar in de blessuretijd werd het toch nog 1-3. Staphorst verloor deze ronde van Gemert met 0-3.

De trainer van ASWH is Sjoerd van der Waal, hij is door geschoven door de technische commissie. Want hiervoor was hij 3 seizoenen assistent trainer van Rogier Veenstra bij ASWH. Verder heeft ASWH dit seizoen maar liefst 15 nieuwe namen in de selectie.

Mirac Akdeniz ( Kozakken Boys )
Jair Oosterlen ( Hoek )
Niek den Heelen ( Noordwijk )
Eden Fetahi ( Katwijk )
Brandon Robinson ( Excelsior Maassluis )
Wout Neelen ( NAC )
Sven van der Net ( Sliedrecht )
Justin Beemsterboer ( Sliedrecht )
Stefan Watson ( Alexandria’66 )
Denzley Griët ( FC Dordrecht O21 )
Yassin Ouja ( Kazokken Boys )
Jamar Gomes ( Jong Sparta )
Giovano van Ree ( Westlandia )
Mohamed El Kharbachi ( Jong Sparta )
Samuel van der Velden ( ASWH jeugd )

ASWH komt dit seizoen na 3 seizoenen weer uit in de 3e Divisie zaterdag.
Vorig seizoen degradeerden ASWH uit de 2e Divisie. Ze werden 18e met 21 punten.
De competitie startte goed voor ASWH. In Harkema wisten ze de plaatselijke Boys te verslaan met 1-3 in de 1e wedstrijd. Vorige weekend werd er thuis gelijk gespeeld tegen RKAV Volendam met 2-2. Waarbij ASWH met 2-0 heeft voorgestaan en Volendam terug liet komen tot 2-2. Daardoor bevindt ASWH zichzelf terug op de 5e plaats, Staphorst daar in tegen staat op een 16e plaats. Samen met HSV Hoek en Harkemase Boys hebben we nog geen punt weten te pakken dit seizoen. Maar hopelijk loopt de ziekenboeg bij Staphorst gauw leeg. Het lijkt er op dat De Grote en Agbaljan nog een poosje in de lappenmand zitten. Maar dat Hooikammer en Quispel snel weer de wei in kunnen.
Zal Staphorst zaterdag voor de 3e keer ASWH kunnen verslaan?

Staphorst – ASWH staat onder leiding van Scheidsrechter M. Oosting.
Met de Assistent-scheidsrechters: R. Meints & R. Broekman.
De wedstrijd Staphorst - ASWH begint om 14:30 uur

Verslag VVOG

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld