Staphorst 1 - Rijnvogels

Staphorst 1 - Rijnvogels

Soms krijg je niet wat je verdiend. Zo was het afgelopen zaterdag in Ermelo. Staphorst legde daar een goede pot voetbal op het kunstgras met veel strijd en inzet. Zelfs wisselde DVS’33 al in 32e minnut om de dadendrang van Staphorst een halt toe te roepen. Het was de grensrechter die dat deed, een goed gemikte kopbal van Sander de Grote werd afgevlagd wegens buitenspel. Het was een aantrekkelijke wedstrijd, met hoog tempo. Joricks Maats wist met een paar goede reddingen Staphorst te behoeden van een achterstand. Stan Haanstra, Yoeri Mijnheer & Julius Duit hadden een goal op hun slof. Maar het was DVS’33 dat wist te scoren door een goed geplaatst schot op doel in de 85e minuut. En zo de winst wist binnen te halen.

De bezoekers van het Noorderslag voor aankomende zaterdag wisten ook te winnen. Na 2 nederlagen ( ACV 0-1 & Harkemase Boys 3-2 ) stuurde FC Rijnvogels de ploeg van Berry Smit met een 5-0 terug naar Volendam. Hierdoor steeg de ploeg uit Katwijk naar de 5e plek met 44 punten. 10 punten meer dan Staphorst, die door het verlies van afgelopen zaterdag juist een plek zakte in ranglijst. Van de ploegen onder Staphorst wisten alleen Harkemase Boys en Urk te winnen. De rest wist geen punt / punten te pakken, waardoor Staphorst nog steeds 7 punten voorsprong heeft op de plek die nacompetitie speelt. Fc Rijnvogels doet het knap dit 1e seizoen in de 3e Divisie. Na 27 wedstrijden wisten ze 13 keer te winnen, 5 keer gelijk te spelen en 9 te verliezen. Staphorst wist daar in tegen nog maar 9 keer te winnen. Door de goede resultaten bij FC Rijnvogels, wist trainer Thomas Duivenvoorden de interesse van te wekken Quick Boys. En vertrekt na 3 seizoenen FC Rijnvogels om naar de 2e Divisionist Quick Boys te gaan. Gevaarlijkste man bij FC Rijnvogels is Dennis Bakker, de middenvelder wist tot nu al 11 keer te scoren. De vorige ontmoeting tussen Staphorst en Rijnvogels, verloor de ploeg van Karlo Meppelink met 3-0. Waar Staphorst eigenlijk weinig partij kon bieden in Katwijk. Maar kunnen de Vogels ook op natuurgras Staphorst verslaan? Als Staphorst weer net zo’n pot op de mat kan leggen als vorige week tegen DVS’33. Dan moet er weer puntenbij geschreven kunnen worden.
Hopelijk kan de paraplu nu thuis gelaten worden na 3 weken gebruikt te zijn. Staphorst – Rijnvogels begint om 14:30 uur.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer