Staphorst 1 - DOVO

Staphorst 1 - DOVO

vv Staphorst – DOVO

In Hendrik-Ido-Ambacht was het de ploeg van Karlo Meppelink alles aan gelegen om een overwinning te behalen. Om zo een ploeg die op de plek van rechtstreekse degradatie stond, niet dichter bij te laten komen en zelf uitlopen qua punten aantal. Staphorst startte met dezelfde 11 als de week ervoor tegen VVOG. Maar na 3 minuten gespeeld te hebben lag de bal al achter Jorick Maats.
Dat was wel ff een beste domper, maar Staphorst toonde veerkracht en kwam gaande weg de wedstrijd steeds vaker in het doelgebied van ASWH. In de 22e minuut kwam de gelijkmaker op het scorebord. Een voorzet van Jurian van den
Brink wist de keeper niet klem vast te houden en belande de bal bij Martin van ’t Ende. Die wel raad wist met deze mogelijk en de bal binnen schoot. In een redelijk open wedstrijd met kansen over en weer. Wist Staphorst aan eind van
de wedstrijd toch op voorsprong te komen. Een vrije trap die Dirk Muis leek te nemen. Was het Martin van ’t Ende die de bal langs de muur krulde en de gelijkmaker op het scorebord zette. Vlak daarna had Martin zelfs de 1-3 nog op de slof. Een snel genomen vrije trap ging de bal naast het lege doel. Maar na een spannende 10 minuten kon Staphorst de 3 punten bij schrijven. De tegenstander van Staphorst voor komende zaterdag wist ook 3 punten bij te schrijven. DOVO wist in Veenendaal 3-0 te winnen van RKAV Volendam. De in de winterstop overgekomen Kian Visser van IJsselmeervogels wist 2 keer te scoren. Vorig seizoen wist Kian nog 17 x te scoren in de 3e Divisie voor Harkemase Boys. Een resultaat waar de aanvallers van Staphorst van dromen.
Op dit moment is Staphorst 1 van de minst scorende ploegen van de 3e Divisie met 20 goals in 20 wedstrijden. DOVO heeft zich niet alleen versterkt in de winterstop met Kian Visser, maar ook de 21 jarige verdediger Aaron Sieders van
Sportlust’46 is aan de selectie van DOVO toegevoegt. Tevens kan DOVO zaterdag weer beschikken over Nick Hak en Nick de Bondt. Beide spelers hebben dan hun schorsing er op zitten. Trainer Florian Wolf zal door een lopende schorsing van 6 wedstrijden niet op de bank zitten. Maar ongetwijfeld wel aanwezig zijn op Het Noorderslag. DOVO wist de 1e periode te pakken door een 2-1 overwinning op Stedoco. Maar is nu 8 wedstrijden verder, terug gevallen naar de middenmoot.
De uitwedstijd van Staphorst in Veenendaal was competitewedstrijd nummer 4 van dit seizoen. In de 13 e minuut was het Martens die DOVO op een voorsprong zette. Pas in de 75e wist DOVO de voorsprong uit te breiden. En uit te lopen tot een 4-0 overwinning. Maar toen was Staphorst in een mindere fase met veel blessure’s. De wedstrijd Staphorst – DOVO begint zoals elke wedstrijd van Staphorst 1 om 14:30 uur.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer