Staphorst 1 - VVOG

Staphorst 1 - VVOG

De winterstop zit er zaterdag weer op, dan komt Voetbalvereniging Ons Genoegen naar het Noorderslag. Oftewel VVOG uit Harderwijk, de huidige nummer 12, met 1 punt minder dan Staphorst. Het verschil tussen de teams in het linker rijtje zijn erg klein. Zo staat Staphorst op een mooie 10e plek met 22 punten. Maar de nummer 15 ( Volendam ) en 16 ( Urk ) staan maar op 2 & 3 punten achterstand. Dit zijn de 2 plekken die na 34 wedstrijden de nacompetitie in gaan. De laatste 2 plekken , die rechtstreekse degradatie naar de 4e Divisie betekenen. Staan 6 ( ASWH ) & 7 ( Excelsior’31 ) punten van ons vlaggenschip. Dus zijn de belangen zaterdag groot en een driepunter erg wenselijk. De oefencampagne van VVOG was wisselvallig. Er werd van 4e Divisieclub CSV Apeldoorn gewonnen met 4-0. Maar tegen ASV Dronten die uitkomt in de 1 e klasse E , werd een 3-0 voorsprong omgebogen in een 3-3. De Staphorster oefenreeks was ook niet om over naar huis te schrijven. In Berkum werd er verloren met 2-0. Waar Martijn Brakke liet zien dat hij het scoren niet verleerd is. Tegen DETO ( de nr 2 van de 4e Divisie ) werd er maar liefst verloren met 5-1. Waar meer geblesserde selectie spelers langs de lijn stonden dan op in de dug out zaten voor een invalbeurt. Afgelopen dinsdag wist Staphorst te winnen van Genemuiden met 2-3. Opvallend was dat alle goals van Staphorst uit een schot op doel kwam van buiten de 16. Iets wat we in de competitie te weinig zien. Hopelijk kunnen er zaterdag weer wat spelers uit de ziekenboeg plaats nemen op het wedstrijdformulier. Daarin is trainer Karlo Meppelink niet te benijden. Hij heeft dit seizoen nog geen enkele wedstrijd een voltallige selectie tot zijn beschikking gehad.
VVOG heeft zich in de winterstop kunnen versterken met de PEC Zwolle speler Eikia Mbinga. De 21 jarige middenvelder, die in de jeugd van PEC Zwolle en Ajax speelde. Kwam niet voor in de plannen van Dick Schreuder. VVOG trainer Dwight Lodeweges waarschijnlijk nog wel wat connectie’s heeft in Zwolle, was waarschijnlijk de link zo gelegd.
De competitiewedstrijd in Harderwijk van Staphorst was de 2e wedstrijd van de competitie. Er werd met 2-0 verloren met doelpunten van Jeremy de Graaf, die na dit seizoen VVOG gaat verlaten en voor ASV Dronten gaat spelen. Lammert
Roossien wist de 2e goal voor VVOG binnen te koppen en zo de wedstrijd op slot te gooien.

Staphorst – VVOG staat onder leiding van Scheidsrechter: Marco Oosting.
Met assistent-scheidsrechters: Ruben Reinds en Rene Broekman. Aanvang 14:30 uur

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1