Staphorst 1 - Ter Leede

Staphorst 1 - Ter Leede

Staphorst – Ter Leede

De ploeg van Karlo Meppelink weet weer wat verliezen is. 6 wedstrijden niet verloren te hebben, was RKAV Volendam te sterk voor Staphorst. Staphorst was niet de ploeg van de weken er voor, doelman Sander Binken van RKAV Volendam heeft volgens mij nog nooit zo’n makkelijk middagje gehad. Het enigst redelijke schot op zijn doel, belande op de paal. Waardoor Staphorst dit belangrijke duel terecht verloor. Volendam, Harkemase Boys en Sparta Nijkerk wisten hun wedstrijden te winnen waardoor zij weer 3 punten dichterbij kwamen. Staphorst hierdoor plek gezakt is in de stand en nu 6 punten voorsprong heeft op de 15e plek die recht geeft op nacompetitie.

De tegenstander van Staphorst voor aankomende zaterdag verloor zijn wedstrijd ook. Ter Leede wist in een thuiswedstrijd geen punten te pakken en ging met 0-4 onderuit tegen Stedoco. Met rust stond er nog 0-0 op het scorebord, maar in de 2 e helft wist Stedoco de overwinning tot stand te brengen. Waardoor de mannen uit Sassenheim na 24 wedstrijden op 26 punten blijven staan. En net 1 plek boven de plekken voor nacompetitie. Zo blijft het nog steeds erg spannend en kan er nog van alles gebeuren. Voor Ter Leede zijn de 3 aankomende wedstrijden van groot belang. Staphorst, Sparta Nijkerk en
Urk zijn achtereenvolgens de tegenstanders. De ploeg van trainer Niek Oosterlee scoort aardig, wel geteld 42 keer al deze competitie. Maar krijgt ook aardig veel goals om de oren. Namelijk 47 keer. Staphorst daar in tegen scoort veel te weinig . 24 keer wisten de geelhemden te juichen. Maar 31 tegendoelpunten wist Staphorst te krijgen. Ter Leede wist de selectie te versterken in de winterstop. De 23 jarige centrale verdediger Hidde van den Ende kwam over van Noordwijk.

Staphorst zal zaterdag beter voor de dag moeten komen om deze belangrijke wedstrijd te moeten winnen. Om zo weer uit te kunnen lopen van een ploeg die onder hun staat. De wedstrijd Staphorst – Ter Leede staat onder leiding van F.R. de Winter. Die dit seizoen ook de wedstrijd Hoek – Ter Leede leidde.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer