Staphorst 1 - GVVV

Staphorst 1 - GVVV

In Barendrecht wist Staphorst , net als vorig jaar, een 0-2 overwinning te behalen. Was het Barendrecht dat vorig jaar sterker was en Staphorst de overwinning wist te stelen. Was het dit jaar een verdiende overwinning. Het eerste kwartier was wel voor de Barendrecht waarin ze een paar mogelijkheden tot scoren creëerden. Maar Staphorst wist zich met goed verdedigend werk onder aanvoering van Captain Dirk Muis staande te houden, wat ze de hele wedstrijd vol wisten te houden. Waardoor de kansen van Barendrecht beperkt bleef tot afstandschoten. Staphorst sloeg net na de rust toe. Kjelt Engbers was het goudhaantje. Hij wist een vrije trap binnen te schieten. Kwartier voor tijd was het Danny Monster die aan de noodrem trok en de doorgebroken Jurian van de Brink neerlegde. Hier kreeg hij een rode kaart voor, waardoor Barendrecht met 10 man verder moest. De ingevallen Sander de Grote wist de 0-2 binnen te tikken op aangeven van Freddy Quispel in de 83e minuut. Door deze overwinning komt Staphorst op de magische 40 punten. Door kenners is dat het aantal punten , waarbij men veilig is van degradatie en nacompetitie. Of dit zo is , valt nog te zien. In ieder geval zal Staphorst zaterdag aan de bak moeten. Namelijk de heren van de Gelders Veenendaalse Voetbal Vereniging komen op bezoek. De mannen van trainer Gery Vink staan op de 2e plek, met 3 punten minder dan de koploper ACV.
GVVV zal ongetwijfeld weer naar de 2e Divisie willen. Van waar uit ze vorig seizoen via de nacompetitie gedegradeerd zijn. In de 3e ronde van de nacompetitie was Kozakken Boys te sterk, In Werkendam verloor GVVV met 3-1 en op hun eigen sportpark Panhuis in Veenendaal wist Kozakken Boys zelfs met 1-4 te winnen. Hierdoor degradeerde GVVV naar de 3e Divisie, na 5 jaar Topklasse en 6 jaar 2e Divisie. Speelt GVVV niet meer op het hoogste amateurniveau. De kortste weg om te promoveren is kampioen worden. Om dat te worden moeten ze in achter volging op ACV, die vriend en vijand dit seizoen verrast. Door na speelronde 29 fier aan kop te staan. Hier door zal GVVV alleen maar kunnen hopen op een misstap van ACV en zelf de druk op te voeren door hun eigen wedstrijden te winnen. En hopen op een misstap van ACV. De 2e mogelijkheid tot promotie is via de nacompetitie. De 1e periode wist plaatsgenoot en rivaal Dovo te pakken in de laatste speelronde van de 1e periode. GVVV verloor hun wedstrijd in Volendam met 1-0, DOVO won van Stedoco met 2-1. Hierdoor had DOVO 1 punt meer dan GVVV en pakte DOVO de 1e periode. De 2e periode pakte koploper ACV, dus zal GVVV de 3e periode moeten pakken. Of als ACV kampioen weet te worden, dat GVVV op de 2e plek eindigt en zo de periode overneemt van ACV.
Vorige week wist GVVV in een thuiswedstrijd RKAV Volendam te verslaan met 4-0. Scoren gaat de Veenendaalers goed af, maar liefst 67 keer wist de ploeg het nette laten bollen. Wat een gemiddelde geeft van 2,3 doelpunt per wedstrijd. Topschutter bij GVVV is Byron Burgering met 19 doelpunten heeft hij daar het grootste aandeel in. Staphorst daar in tegen wist nog maar 32 keer te scoren en komt op 1,1 doelpunt per wedstrijd. Maar het aantal tegendoelpunten van Staphorst is ook niet groot, 35 tegen doelpunten maar, dat is gemiddeld 1,2 doelpunt per wedstrijd. Dus kan het een interessante ontmoeting worden op het Noorderslag tussen Staphorst en GVVV. Daarbij zal Staphorst: strijd, inzet en passie op de mat moeten leggen. Om een goed resultaat te halen in speelronde 30.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer