Hoek - Staphorst 1

Hoek - Staphorst 1

Zaterdag reist de ploeg van Karlo Meppelink naar Sportpark Denoek. De naam Denoek komt voort uit het Zeeuws voor het woord Hoek. Het Sportpark Denoek is 284 kilometer toeren met de bus naar het dorp in de gemeente Terneuzen en tevens de thuishaven van HSV Hoek. Voor onze Belgische vrienden van Red Boys Elzestraat is het maar liefst 85 kilometer. Hoekse Sportvereniging Hoek is opgericht in 1950. Speelt dit seizoen voor de 5e keer opeenvolgende jaar in de 3e Divisie. Vorig jaar eindigden de Zeeuwen op een verdienstelijke 5e plek met 55 punten met de 5e hoofdtrainer van dat seizoen.
Het seizoen werd gestart met Lieven Gevaert die halverwege oktober opstapte.
Kenny Verhoene werd als vervanger gehaald, maar kon door zieke slechts 1 training geven. Vervolgens had Stevende Groot het na 2 weken ook wel gezien.
Trainer nummer 4 was de ex rode duivel Lorenzo Staelens. Hij stapte op na 17 wedstrijden aan het roer gestaan te hebben. De laatste 4 wedstrijden stond HSV Hoek onder leiding van Björn de Neve. Net zoals de start van dit seizoen
was De Neve bij HSV Hoek de hoofdtrainer. Maar eind September stapte De Neve op. Assistent trainer Pieter Ongena nam het stokje over. En is de bedoeling dat Ongena hoofdtrainer blijft tot aan het einde van dit seizoen.

Qua spelers is er ook aardig wat verloop ten opzichte van vorig seizoen. 11 spelers zijn er vertrokken. 12 nieuwe aanwinsten zijn er bij gekomen. Van de huidige selectie hebben er 15 spelers een Belgische nationaliteit, 7 een
Nederlandse nationaliteit.

Op dit moment staat HSV Hoek op de 9e plaats met 23 punten. Tussen koploper GVVV en HSV Hoek zit er maar een verschil van 3 punten. Dus het is ongekend spannend in de top van de 3e Divisie. Vorige week wist HSV Hoek 3 punten bij te schrijven , door een 0-1 overwinning in Volendam. Gertjan Martens wist in de 77e minuut een hoekschop binnen te koppen. Dit seizoen wist Hoek 2 keer gelijk te spelen. GVVV – HSV Hoek ( 0-0 ) en HSV Hoek – Excelsior’31 ( 1-1 ). Er
werd 7 keer gewonnen en 5 keer verloren. Van DOVO werd er maar liefst met 6-0 gewonnen. Daarin tegen werd er verloren van Barendrecht ( 1-5 ) en Sportlust’46 ( 5-1 ).

Staphorst wist door het doelpuntloze gelijke spel tegen Excelsior’31 de 14e plek vast te houden. Het was duidelijk te zien dat beide ploegen niet wilden verliezen. Daarbij zat het Staphorst niet mee. 2 doelpunten werden er afgekeurd. De 1e afgekeurde goal van Jurian van den Brink had de VAR waarschijnlijk de arbiter naar zijn scherm geroepen. Dan had Jorick Maats die met een tweetal uitstekende reddingen de nul wist te houden, de winst kunnen binnenslepen. Of in de laatste minuut van de wedstrijd een penalty voor Emiel Kwant , die door Diego Piaas met twee handen achterover getrokken werd in de 16 meter. En zo een doelpoging van Kwant verhinderde.

Vorig seizoen verloor Staphorst de wedstrijd in Hoek met 3-1. Met rust stond de ploeg van Paul Weerman al met 2-0 achter. In de 76e minuut wist Yannick Kaluzi de eretreffer te maken om de 3-1 aan te tekenen. Kan Staphorst weer stunten, net als in Veenendaal? En zo proberen te stijgen op ranglijst en weg te lopen van de onderste plekken.

Wedstrijd-nummer

G.H.A. Stevens

Sportpark Denoek
Lovenpolderstraat 2 A