Staphorst 1 - Hoek

Staphorst 1 - Hoek

In Rijssen wist Staphorst een punt over te houden aan een matig duel.
Staphorst wist maar een paar scoringsmogelijkheden te creëren en leek een nederlaag over te houden aan de confrontatie met Excelsoir’31. In 94e minuut wist Staphorst toch nog de gelijkmaker tot stand te brengen. Jasper Huizing slingerde de bal de 16 in. Van ’t Ende legde de bal terug op Mirko Zwiers, die uithaalde. Zijn schot werd door een verdediger van Excelsior’31 van richting veranderd. Waardoor de bal bij Stan voor de voeten kwam. Stan dit cadeautje maar al te graag verzilverde, en de gelijkmaker langs de nog uitkomende Anthony van Zaltbommel wist te schieten. De druiven waren ongelooflijk zuur voor de mannen uit Rijssen, die in de laatste seconden van de wedstrijd de 3 punten aan hun voorbij zagen gaan. Staphorst door dit resultaat verzekerd is van nog een jaar 3e Divisie. Dit omdat het doelsaldo ten opzichte van VVOG veel beter is. De tegenstander van aankomende zaterdag die het Noorderslag mag bezoeken is de Hoekse Sportvereniging Hoek. Zij maken de reis van 290 kilometers naar Staphorst. HSV Hoek wist afgelopen zaterdag in een thuiswedstrijd RKAV Volendam te verslaan met 3-2. HSV Hoek kwam al vroeg op voorsprong. Volendam wist de stand nog wel weer gelijk te trekken. Maar Hoek wist uit te lopen tot een 3-1 voorsprong. Vlak voor het einde van de wedstrijd wist RKAV Volendam tot 3-2 te komen. Waardoor de laatste minuten nog erg spannend waren. De overwinning leverde de mannen uit Zeeland een mooie 8e plek op in de stand. Voor de 3e periode doet HSV Hoek ook nog mee.
Al is de kans dat ze die binnen slepen wel aardig klein. Samen met 6 andere ploegen, strijden ze nog om de 3e periode. Door de overwinning op RKAV Volendam staan de Volendammers, samen met SV Urk en Harkemase Boys, nog niet veilig om de nacompetitie te ontlopen. En kan VVOG deze ploegen nog voorbij streven in de stand.

HSV Hoek bezit wel de topscorer van de 3e Divisie in selectie. Steve Schalkwijk wist tot nu toe 16 keer het doel te vinden. Terwijl de topschutters van Staphorst ( Stan Haanstra en Jurian van den Brink ) allebei 5 keer wisten te
juichen. Schalkwijk zal er op gebrand zijn om zaterdag te willen scoren en Staphorst te verslaan. Schalkwijk kent vv Staphorst in zijn periode als speler van Goes. Hij werd met Goes in augustus 2018 uitgeschakeld in de KNVB Beker door Staphorst. Iedereen herinnert zich het spook doelpunt van Ferdi ter Avest nog wel in deze wedstrijd. Was zelfs nog te zien in het tv programma Rondo.
Ter Avest schoot de bal door een gat in het net, de goal in. De doelman protesteerde hevig, maar scheidsrechter Prooi kende een treffer toe wat eigenlijk een doeltrap was.

De eerste ontmoeting tussen Staphorst en HSV Hoek dit seizoen, was wedstrijd nummer 15. De eerste helft in Hoek was weinig verheffend en leverde nauwelijks kansen op voor beide doelen. Vlak na rust was het Stan Haanstra die vanaf de zijkant de bal het doel in krulde. Tegen de verhouding in kwam HSV Hoek op gelijke hoogte door Steve Schalkwijk. Maar binnen 2 minuten was het weer Stan Haanstra die het net wist te vinden en zo de zijn 2e van de dag maakte. Wat Staphorst de 1-2 overwinning opleverde en zo de verre terugreis wat aangenamer maakte.

Trainer Karlo Meppelink wil in de resterende 3 wedstrijden nog proberen om het punten aantal van vorig seizoen te overtreffen. Dat wil zeggen dat er minimaal nog 5 punten bij moeten komen. Dus er niet meer verloren mag worden om dit resultaat te behalen. Of dit lukt, is zaterdag vanaf 14:30 uur te zien op het Sportpark Noorderslag. vv Staphorst 1 versus HSV Hoek 1.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer