GVVV - Staphorst 1

GVVV - Staphorst 1

G.V.V.V. – vv Staphorst.

We zijn al weer toe aan speelronde 13 van dit seizoen. In deze ronde mag de ploeg van Karlo Meppelink naar Veenendaal. Daar is GVVV de gastheer op het Sportpark Panhuis. GVVV bestaat sinds 1947. Opgericht met de naam GSV ( Gelderse Sportvereniging Veenendaal ) maar een jaar later werd de naam verandert in GVV (Gelderse Voetbalvereniging Veenendaal ). De naam GVV bleek al te bestaan bij een vereniging in Geldermalsen en werd er gewoon nog een letter V toegevoegd. Waardoor de huidige naam GVVV is ontstaan. Dit jaar speelt GVVV voor het eerst in de 3e Divisie. Vorig jaar eindigde men op een 17e plaats in de 2e Divisie, wat de ploeg uit Veenendaal recht op nacompetitie gaf.
De nacompetitie werd gehaald onder de huidige trainer Gery Vink. Hij volgde de opgestapte trainer Jochem Twisker op. Die na 8 speelrondes maar liefst 2 punten bij elkaar wist te harken met GVVV. En de wegen tussen trainer Twisker
en GVVV scheiden. In de nacompetitie werd in de 1e ronde Gemert uitgeschakeld en de 2 e ronde HSC’21. De 3e ronde was Kozakken Boys te sterk voor GVVV. Wat een einde betekende aan 11 jaar amateurvoetbal op het hoogste niveau. Namelijk 6 seizoenen in de 2e Divisie en 5 seizoenen in Topklasse gespeeld te hebben. Gery Vink en GVVV hebben onlangs de samenwerking verlengd tot 2025.

Vorige week liep GVVV de periodetitel mis. Door te verliezen van RKAV Volendam met 1-0, bleven ze op 25 punten staan na 12 duels. De buurman DOVO wist van de nummer 3 ( SteDoDCo ) te winnen met 2-1, waardoor ze op 26 punten kwamen. En zo weer de eerste plek te veroveren in de stand en de 1e periodetitel wisten te pakken. In Volendam kreeg GVVV veel kansen tot scoren, maar wisten die niet te benutten. Volgens Gery Vink creëert zijn ploeg al weken wel grote mogelijkheden, maar scoren ze niet. Staphorst daar in tegen laat de tegenstander makkelijk scoren. Vorige week kwam Staphorst op een 1-0 door een goal van Haanstra in de 13e minuut. Maar in de 14e minuut was het al weer 1-1. Na de rust in de 49 e minuut kwam BVV Barendrecht op gelijke hoogte, en binnen 2 minuten zelfs op een 2-3 voorsprong. Die voorsprong van BVV Barendrecht kwam niet meer in gevaar. Vooral niet na de rode kaart, waar door Good Old Martin van ’t Ende niet inzetbaar is tegen GVVV. Door het verlies, kelderde Staphorst een plek onderuit. En staan we zo op de 17e plek wat na 34 speelronden directe degradatie betekend. Maar zo ver is het nog lang niet. Het verschil met de nummer 11 ( ASWH ) &12 ( Ter Leede ) is maar 4 punten.
Harkemase Boys en VVOG hebben net als Staphorst 11 punten. Het zou mooi zijn als er zaterdag 3 punten bij geschreven zouden kunnen worden. En zo de weg omhoog in geslagen wordt. Maar alleen Excelsior’31 ( 2-1 ), ACV ( 2-1 ) & RKAV Volendam ( 1-0 ) wisten te winnen van GVVV. En op het eigen Sportpark Panhuis morste GVVV alleen punten tegen Hoek en Sparta Nijkerk. Waarin het beide wedstrijden de stand 0-0 bleef.

GVVV heeft deze week een paar spelersmutaties. Keeper Ruben van Kouwen is per direct vertrokken. En middenvelder Achraf Nejmi is aangesloten en per direct inzetbaar voor GVVV. Karlo Meppelink heeft zo wie zo niet de beschikking over Martin van’t Ende, Dennis van Duinen, Jean-Paul Hooikammer, Sander de Grote, Welke spelers er zaterdag wel op het veld staan, zullen we om 14:30 zien. KOP D’R VEUR

Wedstrijd-nummer

mevr S. Shukrula

Sportpark Panhuis