SteDoCo - Staphorst 1

SteDoCo - Staphorst 1

Zaterdag is al weer de laatste uitwedstrijd van dit seizoen. We gaan naar Zuid Holland om in Hoornaar te spelen tegen Sterk Door Combinatie. Oftewel Stedoco. Deze vereniging is opgericht op 15 April 1946. Kwam in seizoen 2015/2016 voor het eerst uit in de 3e Divisie. Dit was toen nog de Topklasse, het hoogst haalbare niveau voor amateurs. Tevens was dit ook het laatste jaar dat het hoogste niveau was. Want seizoen later werd er de 2e Divisie gevormd door de beste ploegen uit de Topklasse zaterdag en zondag bij elkaar te voegen. De Topklasse werd omgedoopt tot 3e Divisie. Het eerste seizoen voor Stedoco in de 3e Divisie wisten ze rechtstreekse degradatie te ontlopen. Maar via de nacompetitie degradeerde de club toch. Na 1 seizoen in de Hoofdklasse A gespeeld te hebben, wist Stedoco via de nacompetitie weer te promoveren. En speelt nu voor het 5e seizoen aaneengesloten in de 3e Divisie.
De ambitie bij Stedoco is vrij groot, er wordt niet breed uit over gesproken.
Maar men vind in Hoornaar dat de stap naar de 2e Divisie gemaakt moet kunnen worden. Gezien de resultaten van vorig seizoen is dat erg ambitieus.
Toen eindigde de ploeg op een 9e plek met 45 punten. Het zelfde aantal punten als Staphorst. Maar door een beter doelsaldo werd Stedoco 9e en Staphorst 10e .
De 1e confrontatie met Stedoco was in mei 2014. De inzet was een plaats in de finale voor promotie naar de Topklasse. Staphorst verloor de doordeweekse uitwedstrijd met 3-2. Ferdi ter Avest en Martijn Brakke wisten voor Staphorst te scoren in Hoornaar. De return was zenuwslopend. Staphorst begon goed , binnen een minuut wist Philip Ties de score te openen, waarna Stedoco uitliep tot 1-2 door 2 goals van Roel de Kruijk. Martijn Brakke wist de stand gelijk te trekken. In de blessuretijd had Martijn Brakke er bijna een verlening uitgesleept. Zijn inzet ging op de lat. Zo eindigde de wedstrijd in 2-2. En mocht Stedoco zich opmaken voor vervolg van de nacompetitie tegen Ajax.
Stedoco staat nu op de 3e plek. De 2e plek van GVVV is niet meer bereikbaar voor Stedoco. Kan nog wel ingehaald worden door Barendrecht ( 2 punten ) en theoretisch ook nog door FC Rijnvogels ( 5 punten ) en Sportlust’46 ( 6 punten ).
Voor de 3e periode doen ze ook nog mee. Samen met Sparta Nijkerk en HSV Hoek zitten ze op het vinketouw. GVVV staat er beter voor in de periode stand, maar als GVVV de 3e periode pakt dan kan Stedoco als ze 3e weten te eindigen
de periode van ACV overnemen. Dus zullen ze er opgebrand zijn om een overwinning te willen behalen tegen Staphorst.
3e-periode.jpg

Vorige week wist Stedoco in Volendam door een goede eerste helft met 0-3 de rust in te gaan. Volendam kwam na rust op een 1-3 daar op Stedoco weer de stand tot 1-4 wist te brengen. De ploeg van trainer Rick Adjei begon steeds laconieker te worden. Waardoor Volendam in blessuretijd nog tot 3-4 wist te komen.
Staphorst wist vorige week niet op het eigen veld te winnen van HSV Hoek. Het werd 2-3. 2 keer wist Sander de Grote Staphorst op voorsprong te brengen. Maar na 90 minuten wist Hoek de bus in te stappen met de 3 punten. Kan Staphorst zaterdag wel winnen om zo op een hoger punten aantal te komen als het vorige seizoen. Dan zal er wel gewonnen moeten worden.

Wedstrijd-nummer

M.G.J. Dogterom

Sportpark Kort Scheiwijk
Groeneweg 59