Urk - Staphorst 1

Urk - Staphorst 1

TOTO KNVB BEKER sv URK – vv STAPHORST

Dinsdag avond gaan de manschappen van Karlo Meppelink weer naar Urk. Om daar te spelen tegen de plaatelijke trots voor een plek in de 2e ronde van de TOTO KNVB Beker. Urk was de 1e voorronde vrij geloot, de 2e voorronde werd
de ploeg van Gert Jan Karsten gekoppeld vv Gemert ( 3e Divisie Zondag ).
Oftewel de angstgegner van vv Staphorst. Nimmer wist Staphorst van Gemert te winnen. In de race voor promotie naar de 3e Divisie in 2019. Werd er 2 keer verloren met 2-1. En vorig seizoen in de 1e ronde van de TOTO KNVB Beker was Gemert Staphorst ook de baas. Er werd op Het Noorderslag met 0-3 verloren waardoor Staphorst uit de beker lag. Urk kwam in Gemert al na 13 seconden speeltijd op een 1-0 achterstand door Ralf Kemper. Lucas Nagel wist een scrimmage uit een hoekschop binnen te werken om zo de 1-1 op het scorebord te zetten. Dit tevens de na 90 minuten voetballen nog steeds de stand was werd er verlengd. Hessel Snoek wist direct in de verlening de 1-2 te maken. Er verder in de verlening niet gescoord werd vertrok Urk uit Gemert met een ticket voor de 1e ronde van de TOTO KNVB Beker.

Staphorst was niet vrij geloot voor de 1e voorronde. TOGB uit Berkel en Rodenrijs ( 3e Divisie Zondag ) mocht de reis naar Overijssel maken. Daimen Schra pegelde de 1-0 in de lange hoek langs de keeper. De 2-0 werd ook door Daimen gemaakt. Op de rand van 16 maakt hij een schijnbeweging met rechts en schoot met links de bal binnen. In de 90e minuut werd het zelfs nog 3-0.
Marlon Luchtenberg wist een voorzet van Youri Mijnheer binnen te werken. De 2e voorronde mocht Staphorst naar onze Hoofdstad Amsterdam. De 2e Divisie club AFC was de gastheer voor Staphorst. De meegereisde supporters zouden een wedstrijd zien die nog lang in hun geheugen gegrift zal staan. In een ware thriller waar in Staphorst al na 13 minuten met 2-0 achter stond, wist Staphorst toch de wedstrijd om te buigen. Haanstra, Duit, Schra & Quispel wisten te scoren en zo 3-4 neer te zetten. Door een rode kaart voor Mirko Zwiers in de 80e minuut werd het helemaal spannend. In blessuretijd wist Splinter de Mooij de 4-4 binnen te koppen. De verlening wist Staphorst met kunst en vliegwerk stand te houden. Waardoor er penalty’s genomen moesten worden. Dit werd een gelijk opgaande strijd, tot aan de 10 penalty faalde er niemand vanaf de stip. Jorick Maats wist de 5e penalty van AFC te pakken waardoor Staphorst als winnaar uit de strijd kwam.

1 Oktober speelden beide ploegen ook al tegen elkaar. Op het Sportpark De Vormt wist Staphorst te winnen van Urk met 1-3. Urk had wel een goede generale repetitie. En tankte aardig vertrouwen voor de TOTO KNVB Beker wedstrijd. In Ermelo wisten ze overtuigend te winnen met 2-4 van DVS’33. Daar waar Staphorst vorige week thuis van DVS’33 verloor met 1-4. Staphorst had een zeer slechte generale uitvoering. In Katwijk werd er in een hele slechte wedstrijd verloren met 3-0. Staphorst wist na de thee pas Rijnvogels onder druk te zetten en een paar goede kansen te creeeren. Maar na de 3-0 ebde dat weg en kwam de overwinning voor Rijnvogels niet meer in gevaar.

Kan Staphorst 2 keer achter elkaar in Urk winnen ?

De TOTO KNVB Beker wedstrijd begint om 20:00 uur.

Sportpark "De Vormt", Vormtweg 7d, 8321 NC Urk

Toernooi

Wedstrijd-nummer

L. Timmer