Staphorst 1 - Hoogeveen

Staphorst 1 - Hoogeveen

Afgelopen zaterdag wist de formatie van Joram Hendriks eindelijk weer een overwinning te behalen. Na de 5-1 overwinning op Sparta Nijkerk van 7 oktober, werd er zaterdag in Utrecht van Kampong gewonnen. Door 2 goals
van Daimen Schra wist Staphorst op een 0-2 voorsprong te komen. Staphorst speelde het zelfde systeem als de week er voor, met bijna de zelfde basis 11.
Alleen begon Leon Mulder voor de geschorste Frank van der Burg en Daan Zwinselman kreeg een plek onder de lat. Er werd geknokt voor elke grasspriet. Aan inzet en strijd geen gebrek, wat resulteerde in een terechte voorsprong. Maar toch wist Kampong de aansluitingstreffer te maken in de 73 e minuut. Waar door de resterende kleine 20 minuten toch onnodig spannend werden. Het fluitsignaal van de uitstekend fluitend scheidsrechter F. Lodeweegs voor het einde van de wedstrijd, maakte dan ook een einde aan het billenknijpen. De 2e missie was ook geslaagd. Na het niet mogen verliezen tegen Hercules, moest er van Kampong gewonnen worden. En dat gebeurde.

Nu zal er aankomende zaterdag ook gewonnen moeten worden. Dan komt namelijk vv Hoogeveen naar het Noorderslag. Hoogeveen staat op de 14e plek met 14 punten. Staphorst staat op de 17e plek met 13 punten. Dus bij een overwinning verlaat Staphorst zo wie zo de 17e plek die rechtstreekse degradatie betekend. En is er enig zicht op de grote middenmoot, dat begint met Urk op de 13e plek met 19 punten. En gaat tot en met de 5e plek waar Sparta Nijkerk staat met 22 punten.

Dit seizoen werd er al eerder gespeeld tegen vv Hoogeveen. Dit was een wedstrijd in de 2e voorronde van de KNVB Beker. Kansloos was de ploeg van Joram Hendriks, en ging met een 3-0 nederlaag en het schaamrood op de kaken weer naar Staphorst. Schuurman, Bijlsma en Benjamins wisten Van Zaltbommel te passeren. Dat zal de Hoogeveners zaterdag waarschijnlijk niet lukken, want Zwinselman schijnt tot de Kerst zich te kunnen bewijzen onder de lat. Wie er bij Hoogeveen onder de lat zal staan is ook een vraag.
Waarschijnlijk voor de Hoogeveners zelf ook. De 2e selectiekeeper Hemmes is langdurig geblesseerd. 1e doelman Meekhof kreeg afgelopen zaterdag een rode kaart. Waardoor de 17 jarige Bart de Weerd, normaal spelend in JO-19,
zijn debuut mocht maken in het eerste. Een die hij niet zo snel zal vergeten.
Na een tal goede reddingen, werd de doelman door een voet geraakt aan zijn hoofd. Waar op de doelman bleef liggen en na 20 minuten per brancard werd afgevoerd in de ambulance. Hierdoor besloot de scheidsrechter de wedstrijd definitief te staken, tot ongenoegen van Sparta Nijkerk. Hoogeveen zou de wedstrijd anders moeten vervolgen met een veldspeler op doel en een man minder. Wat voor Sparta Nijkerk natuurlijk de kans om een 1-0 achterstand om te buigen in een voorsprong groter maakte. Wanneer de wedstrijd wordt uitgespeeld is nog niet bekend.

De opdracht voor Staphorst is duidelijk. Alleen de winst telt. De punten op het Noorderslag houden. Na afloop van de wedstrijd vv Staphorst 1 – vv Hoogeveen 1 is er een optreden van Davey van der Sluis in de kantine.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer