VVSB - Staphorst 1

VVSB - Staphorst 1

Na twee weken te kunnen bijkomen van de 0-5 nederlaag op het eigen veld in Staphorst tegen HSC’21. Reizen we zaterdag naar Sportpark De Boekhorst in Noordwijkerhout. Tegenstander is dan Voetbal Vereniging Sint Bavo oftewel VVSB. VVSB is een zondagclub die vorig seizoen uitkwam in de 3e Divisie Zondag. Waar ze uiteindelijk op een 2e plek wisten te eindigen. En in de nacompetitie voor promotie naar de 2e Divisie wisten de Noordwijkerhouters het niet te reden. Er werd in de eerste ronde in Veenendaal verloren van DOVO met 1-0. Maar de return wist VVSB, DOVO opzij te zetten met 5-2. De 2e ronde was Stedoco de tegenstander, en wist van VVSB te winnen met 1-0, In de return werd het 2-2 gelijk. Waardoor VVSB 3e Divisionist bleef.

Op dit moment staat VVSB 12 e met 11 punten. De competitiestart tegen DVS’33 eindigde in een 1-1. Waarna er werd verloren van Eemdijk, IJsselmeervogels en Rijnvogels. De stijgende lijn werd op Urk ingezet, waar VVSB met een 2-2 gelijkspel huiswaarts keerde. De eerste overwinning van VVSB was in speelronde 6, toen werd er met 1-0 gewonnen van DOVO. Dat smaakte naar meer want eenweek later werd er gewonnen in Beverwijk van DEM met 0-2. En wedstrijd nummer 8 werd ODIN’59 aan de kant gezet met 4-0. Maar een gemotiveerd Sparta Nijkerk na een forse nederlaag de week ervoor in Staphorst wist VVSB af te troeven met een 4-0 overwinning.

VVSB en Staphorst zaten in seizoen 2020/2021 en 2021/2022 ook bij elkaar in de competitie. Ook al was VVSB van origine een zondagclub, toch speelde men op zaterdag. Dit naar eigen voorkeur en omdat er een oneven aantal ploegen in de zaterdag en zondag 3e Divisie waren. Speelde VVS in de 3e Divisie zaterdag. Seizoen 2020/2021 troffen VVSB en Staphorst elkaar niet . Omdat de competitie voortijdig werd afgebroken door de KNVB. Het seizoen daarna wist VVSB van Staphorst te winnen. Mike Reuvers wist toen in de 2e helft Staphorst nog wel op voorsprong te zetten. Maar VVSB
wist toch de achterstand om te buigen naar een 2-1 overwinning.
Doelpuntmakers van VVSB waren Jayson Halman en Raygivano Dompig.

Voor de selectie van VVSB staat Wilfred van Leeuwen. Voorheen trainer van Rijnsburgse Boys, fc Eindhoven en al eerder een periode bij VVB. Einde van vorig seizoen zijn er maar liefst 11 spelers hun shirt ingeleverd bij VVSB. Waaronder topscorer Leroy George. Dit seizoen zijn 11 nieuwe spelers ingelijfd. Er zijn er 3 spelers van O23 ( Stef Hoogervorst, Ralp Pennings, Finn Mossel ) en 2 spelers van O19 Thomas Schaap, Rick Warmerdam ) bij de selectie van Wilfred van Leeuwen toegevoegd. Verder versterkten Mounir Mounji ( Odin’59 ), Luca Tarani ( ARC ), Victor van der Linde ( OFC ), Daan Tervoort ( RKVV Velzen ), Thomas Schaap ( Purmestijn ), Gyliano van Velzen ( Pegia ), Jesse Nieuwkerk ( Sparta
Nijkerk ) Dario van Breukelen ( SVV Scheveningen).

Veel supporters zullen benieuwd zijn hoe de ploeg van trainer Joram Hendriks het er zaterdag vanaf zal brengen. Na de slechte serie was er redelijk wat hoop door de overwinningen op Odin’59 en Sparta Nijkerk. Des te harder kwam dan ook de 0-5 nederlaag aan in het thuisduel tegen HSC’21. Het is aan de ploeg om te laten zien dat het opgekrabbeld is. Het ouderwetse Staphorster kwartiertje maar weer van stal halen, waarin alles mogelijk was. Assistent trainers Smid en Koster weten daar alles van. Hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt.

De wedstrijd VVSB – vv Staphorst begint om 15:30 uur.

Wedstrijd-nummer

E. van der Vaart

Sportpark De Boekhorst
Dr Schaepmanlaan 2