Staphorst 1 - Rijnvogels

Staphorst 1 - Rijnvogels

Zaterdag is FC Rijnvogels de tegenstander van Staphorst. De ploeg uit Katwijk komt met vertrouwen naar Het Noorderslag, vorige week werd er in eigen huis gewonnen van Sparta Nijkerk. Met rust stond het 2-0 door doelpunten van Nabil Haddadi en Neville Ogidi Nwankwo. In de tweede helft kwam Sparta Nijkerk nog wel op 2-1, maar binnen een paar minuten was de marge al weer plus 2. Want Nabil Haddadi van Rijnvogels schot een vrije trap binnen. Wat een verdiende overwinning opleverde, en vooral een stijging van 3 plekken in de stand. Al hebben Hercules en Eemdijk nog wel een wedstrijd minder gespeeld. Bij goed resultaat gaan die Rijnvogels weer voorbij. Deze overwinning op Sparta Nijkerk was een hele opluchting, want de 3 wedstrijden ervoor werd er namelijk verloren door Rijnvogels. Namelijk DOVO ( 0-3 ) , DEM ( 4-2 ) en ODIN’59 ( 2-1 ) wisten Rijnvogels aan de zegekar te binden. Na 19 wedstrijden bezit Rijnvogels 27 punten. Staphorst zakte weer een plaatsje na het verlies in Spakenburg van IJsselmeervogels. En staat daar door op een 13e plek met 22 punten. Of te wel onder in de middenmoot. Maar met 5 punten achter op de nummer 9 ( Rijnvogels ), staat het allemaal nog dicht bij elkaar. Het is wel van belang om de punten in eigen huis te houden. Zo ook zeker zaterdag. Dit zal in ieder geval zonder Kjelt Engbers gebeuren, want die is door de rode kaart van zaterdag tegen IJsselmeervogels, aankomende zaterdag zo wie zo geschorst.
Dus mag Joram Hendriks gaan puzzelen wie er zaterdag zijn positie gaat opvullen. Positief nieuws is dat Stan Haanstra weer minuten maakte in het eerste elftal afgelopen zaterdag. En dat Sander de Grote weer 1 maal scoorde en de volle 90 minuten maakte in het 2e tegen HZVV 2. Ook Dennis van Duinen ( 45 minuten ) en Julius Duit ( 30 minuten ) maakten speelminuten bij Staphorst 2. Langzamerhand krijgt Joram Hendriks weer beschikking over een volledige selectie. Wat goed uit zal komen in deze fase van de competitie. Wanneer er schorsingen aan zitten te komen door gele kaarten.
Deze week werd bekend dat hoofdtrainer Dogan Corneille en FC Rijnvogels per direct afscheid van elkaar nemen. Dogan Corneille heeft aangegeven dat hij door gezondsheidsproblemen zijn taken niet meer naar behoren uit kan voeren en daar door zijn functie neer moet leggen. De wedstrijd tegen Sparta Nijkerk zat Corneille ook al niet op de bank. Zaterdag zal Joost den Hollander de taak als hoofdtrainer op zich nemen, hij was al assistent-trainer onder Corneille bij FC Rijnvogels. Hij was ook de verantwoordelijke man, bij de wedstrijd tegen Sparta Nijkerk.
De wedstrijd in Katwijk tegen FC Rijnvogels was de 3e wedstrijd van het seizoen.
Er werd toen met 2-1 verloren op Sportpark De Kooltuin. Kasper Michel en Tom Bijen wisten de stand op 2-0 te zetten. Maar kort voor de rust was Daimen Schra die de aansluitingstreffer wist te maken. Ondanks dat Staphorst kansen op de gelijkmaker had en vooral de laatste 15 minuten van de wedstrijd het initiatief had, paar keer gevaarlijk voor het doel van Rijnvogels verscheen. Bleef het 2-1 en konden ze de punten in Katwijk houden.
Nu zal Staphorst de punten op het Noorderslag moeten houden, om zo richting de 40 punten te komen. Wat volgens de kenners, het veilige aantal is om nacompetitie te ontlopen. Zaterdag middag 14:30 uur vv Staphorst – FC Rijnvogels.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer