Staphorst 1 - IJsselmeervogels

Staphorst 1 - IJsselmeervogels

Zaterdag is de tegenstander van Staphorst weer een ploeg uit de gemeente Bunschoten. Nu komt vv IJsselmeervogels naar sportpark 't Noorderslag.
IJsselmeervogels wist vorig seizoen als 16e te eindigen in de 2e Divisie, wat nacompetitie betekende. In de nacompetitie was de ploeg kansloos tegen USV Hercules. Er werd met 6-0 en 0-5 verloren. Wat degradatie uit het hoogste amateur niveaubetekende voor de ploeg uit Spakenburg. De trainer is Gert-Jan Karsten, die we vorig seizoen ook al eens tegen kwamen als trainer van SV Urk.
Waar hij 12 wedstrijden voor het einde van de competitie weg ging om naar vv IJsselmeervogels te gaan, Hij had al een contract had getekend voor seizoen 2023/2024 bij vv IJsselmeervogels. Maar stapte dus eerder in om te proberen
"De Rooien" van degradatie te behouden.

Dit seizoen begon vv IJsselmeervogels met een 3-2 overwinning op Sparta Nijkerk. Daarbij werd de overwinning pas in blessuretijd binnen gehaald. Na 90 minuten voetballen was de stand immers 1-2 in het voordeel voor Sparta Nijkerk. Maar in de extra tijd wist IJsselmeervogels het net nog 2 keer te vinden. Waardoor de druiven voor Sparta Nijkerk erg zuur waren. Staphorst wist hun 1e competitiewedstrijd niet te winnen van Eemdijk. Na een half gespeeld te hebben was de stand 2-0 ( Hilterman en Bouw ) in het voordeel van Eemdijk.
Waardoor Joram Hendriks en zijn staf al Martin van ’t Ende liet warmlopen om voor de rust nog wat om te zetten in het veld. Nog voor de wissel, was het Stan Haanstra die de verdedigers omzeilde en de 2-1 binnen wist te schieten. Direct
daarna ging Reinier Crediet naar het middenveld en Kjelt Engbers een linie naar achteren. Martin van ’t Ende nam de taak over van Engbers op het middenveld, wat betekende dat Rico Cordes naar de kant moest. De 2e helft moest Staphorst na 10 minuten met een man minder verder, Aleksandar Jankovic kreeg rood.
Maar Eemdijk wist niet goed om te gaan met een man meer situatie, om een overwicht te creëren. 10 Minuten voor het einde moest ook Eemdijk met 10 man verder, door een 2e gele kaart van Van Belzen. Staphorst speelde de eindfase alles of niks, met veel druk naar voren. Maar leverde geen grote kansen op. Behalve in de allerlaatste seconden. Een hoekschop belande bij goalie Van Zaltbommel die mee was naar voren. Hij haalde vernietigend uit, maar de bal knalde vol op de lat ipv in de goal. Martijn Brakke kreeg de rebound voor de voeten. Maar schoot ruim over het doel van keeper Beukers.

VV IJsselmeervogels heeft de selectie vernieuwd met een 9 tal nieuwe spelers.
Jim Hulleman en André Morgan ( Koninklijke HFC ), Lucas Leverland (Rijnseburgse Boys ), Robin Eindhoven ( Spakenburg ), Dennis Knuiman ( OJC Rosmalen ) Niels Butter ( OFC Oostzaan ), Thomas Beekman ( Top Oss ) Kaj Ramsteijn ( Kozakken Boys ) en Basil Camara ( TEC ) die we nog kennen van seizoen 2013/2014 in de Hoofdklasse C als speler van WHC. Met deze versterkingen wenst VV IJsselmeervogels zich weer zo snel mogelijk naar de 2e Divisie te plaatsen.

Naar aanloop van het duel tegen VV IJsselmeervogels oefende Staphorst dinsdagavond tegen HB Amsterdam. HB Amsterdam heeft geen clubhuis of voetbalveld. Het zijn louter voetballers die gespeeld hebben in de Eredivisie,1e
Divisie, 2e Divisie en 3e Divisie. Die proberen om 2 keer in de week een wedstrijd te spelen.
In een zeer aantrekkelijke wedstrijd, wist Staphorst te winnen met 5-2. Voor Staphorst wisten: Rico Cordes, Jasper Huizing, Diego van der Weide en Stan Haanstra ( 2x ) te scoren.

De wedstrijd: Staphorst – IJsselmeervogels begint om 14:30 uur

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1