Rijnvogels - Staphorst 1

Rijnvogels - Staphorst 1

Zaterdag wist Staphorst in eigen huis te winnen van titel favoriet VV IJsselmeervogels. Een kleine omzetting van trainer Joram Hendriks in de aanvalslinie in opzicht van de week ervoor. Namelijk: Van der Weide begon op de bank , Martijn Brakke mocht starten. Dat bleek ook goed uit te pakken.
Want het was een doelpunt van Martijn Brakke, wat genoeg voor de winst. De inzet en strijd die de week ervoor gemist werd in Eemdijk, was er nu wel. Een zege van het collectief, daarom is voetbal ook een team sport. Je kan wel 11
fantastische voetballers op het veld hebben staan. Maar het begint bij de wil om te winnen, strijd , passie en inzet. Aanvoerder Wessel Boer van vv IJsselmeervogels noemde het verlies van zijn ploeg in De Gooilander:Schandalig om te verkiezen van een drollenploeg.
Laten we het er maar op houden dat de aanvoerder nog moet leren om af en toe beter om te gaan met zijn frustraties. Die hij had ten gevolge van een eigendoelpunt, wat hij volgens hem maakte in de wedstrijd, die IJsselmeervogels de wedstrijd koste.

We mogen aankomende zaterdag de verste uitwedstrijd van dit seizoen maken.
Een reis naar sportpark De Kooltuin in Katwijk aan Zee, om te spelen tegen FC Rijnvogels. Na Quick Boys en VV Katwijk, de 3e hoogst spelende amateurclub van Katwijk aan Zee. FC Rijnvogels is eindigde vorig seizoen op een 4e plek en is
nog het enigste team uit de top 5 van vorig seizoen, wat overgebleven is. Dus staat er weer een Topploeg op het programma voor de ploeg van Joram Hendriks. Vorige week verloor FC Rijnvogels van Sparta Nijkerk met 2-1.
Scheidsrechter Van der Vaart die de wedstrijd Sparta Nijkerk tegen FC Rijnvogels floot. Had een drukke middag. Maar liefst 10 keer een gele kaart getrokken. Met de rust had FC Rijnvogels al 6 keer de gele prent ontvangen. Na de thee was de eerste en enigste gele kaart voor Sparta Nijkerk. Waarna nog 3 keer geel was voor FC Rijnvogels. Nabil Haddadi kreeg de 2e te zien in de wedstrijd, dus kon er af met rood in de 84e minuut. Met als gevolg dat hij niet
zal spelen in de wedstrijd tegen Staphorst.

De eerste competitiewedstrijd van dit seizoen, werd er gewonnen van promovendus ODIN’59 met 3-0. Voor FC Rijnvogels staat er net als bij Staphorst dit seizoen ook een nieuwe trainer voor de groep. Dogan Corneille is de naam.
Excelsior Maasluis was zijn vorige club, waar hij maar liefst 5 seizoenen  hoofdtrainer was. Vorig seizoen heeft hij niet afgemaakt bij Excelsior Maasluis in de 2e Divisie. De laatste 6 wedstrijden zijn afgemaakt door Steye Jacobs. Die zou dit seizoen pas trainer worden bij Excelsior Maasluis. Maar nam de taak dus eerder over.

FC Rijnvogels heeft dit seizoen 9 nieuwe spelers ingelijfd bij de selectie.
- Nino Roffelsen ( Ter Leede )
- Alljereau Merera ( VV Katwijk )
- Sureyo Macrander ( VVV Hedw )
- Jacco Scholten ( Forum Sport )
- Nabil Haddadi ( Quick )
- Dammes de Jong ( ROAC )
- Jordan de Jong ( AGB )
- Matthijs Koster ( Quick Boys )
- Djamairo Rigters ( VUC )
Daar staat het vertrek van 12 spelers tegen over. Maar liefst 6 daar van zijn naar een ploeg gegaan die dit seizoen uitkomen in de 2e Divisie. Dus dat in achtnemend, is er best wat kwaliteit weg gegaan. Dat is dus de keerzijde van één of meerdere goede spelers hebben die de kwaliteiten hebben om een stap omhoog te maken.

De wedstrijd FC Rijnvogels - vv Staphorst begint om 14:30 uur.
Sportpark: De Kooltuin, 1e Mientlaan 10 , 2223 LG Katwijk aan Zee.

Wedstrijd-nummer

J. Kaper

Sportpark De Kooltuin
1e Mientlaan 1