Staphorst 1 - RKAV Volendam

Staphorst 1 - RKAV Volendam

Zaterdag staat wedstrijd nummer 11 van de competitie op het programma. Dat is voor Staphorst een wedstrijd tegen de Rooms Katholieke Amateur Voetbalvereniging Volendam. Oftewel RKAV Volendam, de huidige nummer 8 met 14 punten zal vol vertrouwen naar Staphorst komen. Ze wisten namelijk de laatste 3 competitiewedstrijden met de volle buit er van door te gaan. De serie werd ingezet na een 2-1 verloren wedstrijd tegen DOVO. RKAV Volendam begon hun goede reeks van 3 overwinningen met een 4-2 overwinning op DEM.
Vorige week werd er op eigen veld met 3-1 gewonnen van Sparta Nijkerk, dat nog geen enkele uitwedstrijd wist te winnen. Da’s altijd nog beter dan ODIN’59.
Die wisten nog helemaal geen competitiewedstrijd te winnen. Zo ook niet van RKAV Volendam, die daar de week ervoor ook wist te winnen met 0-5 van ODIN’59 in Heemskerk.
Woensdag avond speelde RKAV Volendam tegen Eemdijk voor een plek in de 2e ronde van de KNVB Beker. Die wedstrijd werd gespeeld in het Kras Stadion van de profs uit Volendam. Ook daar denderde de Volendamse trein flink door. Met
de rust zocht de ploeg van Berry Smit de kleedkamer op met een comfortabele 3-0 voorsprong. De 2e helft ging RKAV Volendam gewoon door, en wist uit te lopen naar 5-0. Een ruime overwinning op de nummer 6, niks geflatteerd er aan. RKAV Volendam, duidelijk een ploeg in vorm, zit in de koker voor de volgende ronde van de lucratieve KNVB Beker toernooi.
Vorig jaar eindigde Staphorst – Volendam in een 2-2 gelijkspel.
Staphorst stond al vlot op een 0-2 achterstand. Binnen 23 minuten was het al 0-2. Maar Stan Haanstra wist tot 2 maal toe te scoren. Waardoor ondanks de slechte start er toch een punt werd overgehouden aan het onderling treffen.
Vorig seizoen had Staphorst na 11 wedstrijden 11 punten. Bij winst op RKAV Volendam door Staphorst, kan dit aantal zelfs overtroffen worden met 1 punt en komt Staphorst op een punten aantal van 12. Dus is er nog geen man overboord. Ook al waren de druiven heel erg zuur vorige week. Staphorst was de 1e helft duidelijk de betere ploeg, had met een voorsprong moeten gaan rusten. In plaats van een 0-0. VVSB kwam goed uit de kleedkamer, wist op een 1-0 voorsprong te komen. Dit al na 70 seconden gespeeld te hebben in de 2e helft. VVSB liep zelfs uit naar 2-0. Maar Staphorst vocht zich terug. De kleinste speler van Staphorst, Aleks Jankovic, wist de aansluitingstreffer binnen te koppen. Martin van “t Ende flikte het weer en maakte de gelijkmaker. Maar in blessuretijd, liet Staphorst zich de kaas van brood eten. Een vrije trap werd binnen gekopt. Vol ongeloof keken de mee gereisde supporters elkaar aan. Hoe was het mogelijk. Van volle euforie naar een volledige deceptie. Trainer Joram Hendriks had het over gebrek aan over mijn lijk mentaliteit, het missen van er alles aan doen dat er niet gescoord kan worden. Deze over mijn lijk mentaliteit , de vechtersmentaliteit waar Staphorst om bekend stond. Zal zaterdag zeker naar boven moeten komen om RKAV Volendam te bestrijden. En dat voor een dikke 90 minuten. Kop d’r Veur zoals er jaren werd geroepen. De dood of de gladiolen. Zaterdag Staphorst – Volendam, kan Staphorst de ploeg in vorm weten te stoppen? Het is mogelijk, tegen VVSB lieten de mannen zien dat kon.
Vochten zich goed terug tot 2-2, na een 2-0 achterstand . Met de steun van het thuispubliek, moet dat zeker mogelijk zijn om dit dikke 90 minuten vol te houden.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer