Staphorst 1 - DVS'33 Ermelo

Staphorst 1 - DVS'33 Ermelo

Na de wedstrijd van zaterdag is het al weer winterstop, de helft van de competitie zit er dan alweer op. Een seizoen wat niet erg wil vlotten.

Winst op IJsselmeervogels in de 2e wedstrijd van het seizoen gaf aardig wat vertrouwen. Maar na verlies van de 4 wedstrijden daarop, zakte het vertrouwen wel tot het dieptepunt. Maar daarna leek het lek boven te zijn. Er werd 2 maal op rij gewonnen met dikke uitslagen: tegen ODIN’59 en Sparta Nijkerk werd er lustig op los gescoord door de ploeg van Joram Hendriks. Maar er werd daarna weer 4 maal op rij verloren, waarbij de de ploeg van Joram Hendriks nu de doelpunten bij de vleet om de oren kreeg. Dit deed het spelsysteem drastisch wijzigen. Waarna er voor het eerst dit seizoen gelijk werd gespeeld, tegen Hercules werd het 1-1. Daarna tegen de directe concurrenten Kampong en Hoogeveen werd er gewonnen. Maar Harkemase Boys, koploper en winnaar van de 1e periode, was te sterk en verloor Staphorst zijn 10e competitie wedstrijd van dit seizoen.
Tegenstander in de laatste wedstrijd voor de winterstop is DVS’33 uit Ermelo. Zij wisten 9 maal te verliezen dit seizoen. Net als Staphorst was er maar liefst 5 keer winst, alleen wisten zij dus 2 keer gelijk te spelen. Door dit resultaat bevindt de ploeg uit Ermelo zich net 1 plek boven Staphorst op een veilige 14e plek. Dus speelt Staphorst zaterdag wederom een 3 punten wedstrijd. Een wedstrijd die gewonnen moet worden, om zo aan te sluiten bij de middenmoot.

Door Vereniging Sterk, oftewel DVS, is het de laatste jaren niet gewend om onder in de ranglijst te bivakkeren, wat nu wel het geval is. Er wordt daar eigenlijk wel de wens uitgesproken dat de mannen uit Ermelo naar de 2e Divisie willen.
Vorig seizoen werd de ploeg teleurstellend 7e, en in de volledig uitgespeelde voetbalseizoenen ervoor werd er 2 keer een 3e plek en 1 maal een 4e plek bemachtigd in de eindrankschikking.
De hoofdtrainer van onze gasten dit seizoen is Patrick Loenen, dit blijft ook bij 1 seizoen, want Patrick Loenen verlaat aan het einde van dit seizoen DVS’33 en gaat voor 3 jaar naar Sportlust’46.
Ook verlaten de volgende spelers DVS’33 na het seizoen: Sem de Wit, Gaston Salaswi, Tarik Evre, Adriaan
Kruisheer, Benjamin Roemeon en Dean Bredewolt, terwijl Jarno Westerman heeft de formatie uit Ermelo al voortijdig heeft verlaten en hij speelt na de winterstop bij DVC Dedemsvaart.

Afgelopen zaterdag wist DVS’33 de derby tegen Sparta Nijkerk niet te winnen.
DVS'33 wist de score te openen op het eigen sportpark in de 26e minuut. Maar in minuut 62 tot 72 wist Sparta Nijkerk de wedstrijd te beslissen door 3 keer te scoren. DVS'33 kwam nog wel terug tot 2-3. Maar dat mocht niet meer baten.
DVS'33 zal er op gebrand zijn om zaterdag van Staphorst te winnen, om zo de weg omhoog in te slaan en na de winterstop weg te lopen uit de onderste regionen.
Maar Staphorst zal het zelfde willen, en proberen de 3 punten op het Noorderslag te houden en zo het sterrenteam uit Ermelo voorbij te streven op de ranglijst.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer