Genemuiden SC - Staphorst 1

Genemuiden SC - Staphorst 1

Na 4,5 jaar mag zaterdag de selectie van vv Staphorst weer naar Genemuiden voor een competitiewedstrijd tegen de plaatselijke trots. Sc Genemuiden eindigde vorig seizoen op een 3e plek in de 4e Divisie. Met een periodetitel op zak, gaf hun recht op nacompetitie. Hier was Excelsior ’31 de tegenstander van Genemuiden. De eerste wedstrijd werd er gewonnen met 2-0, de wedstrijd in Rijssen eindigde in een 1-1. Waardoor Genemuiden de finale mocht spelen tegen Capelle. Er werd twee keer gewonnen van Capelle ( 3-1 & 2-3 ) waardoor Genemuiden dit seizoen weer bij Staphorst in de competitie zit, sinds het niet afgemaakte seizoen 2019/2020. In dat jaar werd de wedstrijd Genemuiden - Staphorst niet gespeeld. De laatste was in het seizoen 2018/2019. Op 13 april 2019 werd het 1-3 van de toenmalige trainer Paul Weerman. Genemuiden wist wel op voorsprong te komen door een goal van Van der Kolk. Maar door 2 goals van Martin van ’t Ende en 1 keer Pim de Jonge. Wist Staphorst te zege vieren.

Genemuiden startte voortvarend in de 3e Divisie. Er werd gewonnen van Hoogeveen ( 1-2 ), daarna werd er gelijk gespeeld tegen Harkemase Boys ( 1-1 ). DVS’33 wist te winnen van Genemuiden met 0-3. Daarna pakte ze de draad weer op. Eemdijk werd aan de kant gezet met 4-0. Daarna werd er 2 keer gelijk gespeeld zeker niet de minste ploegen, tegen IJsselmeervogels en Rijnvogels.
Urk wist te winnen van Genemuiden ( 1-0 ). Maar werd er thuis op sportpark De Wetering weer gewonnen van DOVO ( 4-1 ) en Odin’59 ( 4-2 ). DEM en Sparta Nijkerk wisten de ploeg van Rene van der Weij te verslaan. Dit alles bezorgt Genemuiden een 4e plek met 18 punten. Twee keer zoveel punten als Staphorst. Dat op de 17e plek staat, een plek waar je zeker niet wil staan na 34 speelrondes.

Genemuiden is de 3e Divisie ingegaan met een paar ervaren versterkingen.
Marc Magan werd bij Rijnsburgse Boys weg gehaald waar de linksbenige middenvelder maar liefst 7 seizoenen in dienst was. Inmiddels al goed voor 7 doelpunten. Wie nog meer voor doelpunten moet zorgen is Berwout Beimers,
de grote maar technische spits kwam over van Harkemase Boys, hoewel hij daar een contract had tot en met seizoen 2023/2024. Speelt de spits dit seizoen toch voor Genemuiden. De technisch vaardige middenvelder Rutger Etten kwam over van HHC Hardenberg, waar hij 4 seizoenen speelde. Ook van  HHC kwam oud Staphorst speler Mike Reuvers. Hij verkoos Genemuiden boven Staphorst ,waarvoor hij 6 seizoenen in het gele shirts speelde.

Staphorst moet vol aan de bak om dit sterren team punten af te snoepen.
Meedogenloos zal Staphorst moeten zijn. Om 14:30 zal scheidsrechter P.T. van Veelen fluiten voor de aftrap. Genemuiden doet een oproep om rondom en tijdens de wedstrijd geen vuurwerk, rookbommen en fakkels te gebruiken. Wij willen wel graag vuurwerk zien, maar dan van de Staphorst spelers op het veld.

Zaterdag is er een groot paardenconcours bij de manege, parkeren wordt daar moeilijk. Er zijn uitwijkmogelijkheden om te parkeren bij de Calvijn school en eventueel bij de kerk aan de andere kant van de kamperdijk.

KOP D’R VEUR

Wedstrijd-nummer

P.T. van Veelen

Sportpark de Wetering