Harkemase Boys - Staphorst 1

Harkemase Boys - Staphorst 1

Harkemase Boys – Staphorst. 2 ploegen die gewend zijn om op natuurgras te spelen. Het veld waar voetbal decennia lang op gespeeld wordt, voor het intrede van het nepgras. Dus op dat gebied is de thuisploeg niet in het voordeel om op een zwaar veld met echt gras en modder te spelen. Harkemase Boys doet het dit seizoen uitstekend. Pakte de 1e periode. Staat na 16 speelrondes als trotse koploper vier boven aan. Dat hadden de Harkieten vast niet verwacht. Vorig seizoen was het erg moeizaam, trainers wissel tijdens het seizoen. Punten bij elkaar sprokkelen om uit de gevaren zone te komen. Eindigend op de 13e plek met 38 zwaar bevochten punten. Nog voor het nieuwe seizoen aangebroken is lijkt het weer niet mee te zitten. Begin juni scheiden de wegen met trainer Jan de Jong en Harkemase Boys. Dus moesten ze haastig op zoek naar trainer voor nieuwe seizoen. In juli gaat verdediger Milan de Koe naar sc Cambuur. In hun zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer zijn de Boys uitgekomen bij Marcel Post. Voormalig trainer van Veno, DOS Kampen en assistent van Olde Veste. Met een aardig vernieuwd elftal slaagt Marcel Post er in om uitstekend te presteren met zijn ploeg. Wat begin november resulteerde in een verlenging van contract met 2 seizoenen.

Joris Adams is de man om in de gaten te houden, al 10 treffers in de competitie. Heeft alle competitiewedstrijden nog gespeeld. Net als middenvelder Thomas Prinsen en verdediger Jolt Postma. Vorige week wist Harkemase Boys in Nijkerk tegen Sparta Nijkerk een 2-0 achterstand om te buigen in een 2-2 gelijk spel. Maar in de 87e minuut gaat het mis en kwam Sparta Nijkerk op een 3-2 voorsprong en diep in blessuretijd nog op 4-2. Dat was de 3e keer dat de Boys uit Harkema dit seizoen verloren in de competitie. Eerder werd er verloren van IJsselmeervogels ( 3-1 ), DEM ( 2-0 ) en in de 2e voorronde van de KNVB Beker was Eemdijk te sterk, Zij wisten van Harkemase Boys te winnen met 3-2. Wat einde bekeravontuur was voor de Boys. Verdere opvallende uitslagen zijn tegen en in Urk. Daar wist Harkemase Boys een dikke overwinning van 0-6 te behalen. Tegen Hoogeveen werd het 4-0 op De Bosk.

Staphorst wist vorige week de 6 punten wedstrijd te winnen van Hoogeveen.
Hoogeveen had meeste balbezit in de eerste helft. Maar beide ploegen hadden geen uitgespeelde kansen. Net voor de rust wist Zwinselman een bal met zijn voet uit het doel te houden. Ook de paal deed een duit in het zakje om Hoogeveen van scoren af te houden. Zodat de rust met 0-0 aanbrak. In de 53e minuut wist Daimen Schra de score te openen. En binnen 10 minuten Staphorst uitliep naar een 4-0 voorsprong met goals van Boye Keizer, Dirk Muis en Aleks Jankovic. Hoogeveen nog wel een eretreffer wist te maken. Maar topscorer allertijden Martijn Brakke de 5-1 wist te maken wat ook de eind uitslag was.

Met 7 punten uit de laatste 3 duels is Staphorst nu van de rechtstreekse degradatieplek af. Zich nog wel op de nacompetitieplek bevindt, maar in ieder geval aansluiting heeft bij de middenmoot. Er zaterdag bonuspunten te
verdienen zijn, als Staphorst punten af weet te snoepen van de Koploper. Vorig seizoen werd het 0-0 op de Bosk, Maar in 2021 werd Staphorst afgedroogd en kon met 5-0 nederlaag weer de bus in. Zal de ploeg van Joram Hendriks de koploper een pootje kunnen lichten?
Vanaf 14:30 uur zal het duel beginnen onder leiding van scheidsrechter M.A. Spoon.

Wedstrijd-nummer

M.A. Spoon

Sportpark De Bosk
De Bosk 20