Staphorst 1 - Sparta Nijkerk

Staphorst 1 - Sparta Nijkerk

Na de zege in Heemskerk op ODIN’59 met 1-4, klom Staphorst van de 17e naar een 14e plek op de ranglijst. Met ODIN’59, Kampong, RKAV Volendam en DVS’33 nog onder zich lijkt het toch al een stuk rooskleuriger uit te zien. Al
maakt 1 zwaluw nog geen zomer. Treffen we zaterdag in Sparta Nijkerk een tegenstander die een stuk lastiger te bespelen zal zijn als ODIN’59. Sparta Nijkerk bivakkeert op dit moment op de 11e plek met 10 punten uit 7 wedstrijden. Sparta wist vorige week gelijk te spelen op het eigen sportpark tegen HSC’21 met 1-1. HSC’21 is gelijk de tegenstander van Staphorst in wedstrijd van volgende week. Tot vorige week had Sparta Nijkerk nog elk thuis duel in de competitie weten te winnen. Daar staat tegen over dat Sparta Nijkerk dit seizoen nog elk uit duel in de competitie heeft verloren. In Spakenburg wist IJsselmeervogels in de laatste minuten de wedstrijd te kantelen en met 3-2 te winnen. In Urk werd het 4-3 en in Beverwijk, was DEM te sterk en ging Sparta met een 2-0 nederlaag weer naar Nijkerk. De dag dat Sparta Nijkerk een uitwedstrijd weet te winnen, zal met de dag dichterbij komen. Laten we hopen dat die dag zaterdag niet is.
Veel scoren doet de ploeg uit Nijkerk wel, namelijk al 14 keer dit seizoen. De man die daar het grootste aandeel in heeft is Mark van der Weijden. Vorig seizoen was hij 12 keer trefzeker in de competitie. Dit seizoen wist hij al 8 keer het net te vinden. Dus zeker een speler om goed in de gaten te houden. Sparta Nijkerk weet dus veel te scoren, maar krijgt ook veel goals tegen. Die teller staat op 12. Twee doelpunten minder tegen dan de mannen van Joram Hendriks. Die hebben er 14 om de oren gehad.
De trainer van Sparta Nijkerk is Eric Speelziek, hij is dit seizoen bezig aan zijn 5e seizoen bij Sparta Nijkerk. In zijn eerste seizoen bij Sparta, wist hij te promoveren naar de 3e Divisie met Sparta Nijkerk. Vorig seizoen kon Eric Speelziek met zijn ploeg nog de 3e periode pakken. Dat was de laatste wedstrijd van de competitie. Waar in de ploeg uit Nijkerk in Staphorst mocht proberen om de 3e periode te pakken. Bij winst was de 3e periode een feit. Bij puntverlies waren ze afhankelijk van wat er op de andere velden gebeurde. Het geschiede dat de wedstrijd eindigde in 1-1. In Barendrecht stond BVV Barendrecht met een comfortabele 3-1 voorsprong op het veld en gaf de klok nog 10 minuten speeltijd aan. Binnen 5 minuten kwam GVVV van een 3-1 achterstand op een 3-4 voorsprong. Hierdoor waren de druiven zuur voor de Spartanen, want de 3e periode ging naar Barendrecht.
Het begin van dit seizoen was al niet zo rooskleurig, want in juli stapten beide assistent trainers en de keeperstrainer op. Met als reden dat ze het niet meer kunnen vinden in een verdere samenwerking met hoofdtrainer Eric Speelziek.
En net als de staf zijn ook een achttal spelers nieuw in de selectie van Speelziek. Kevin Sterling en Christos Ibrahim kwamen over van IJsselmeervogels, Mathijs Swaneveld van 2e divisionist TEC en Omar el Ghazouani van DVS’33. Terwijl Sem van Steenis kiepte bij FC Breukelen en Douwe Knevel stond bij VV Hoogland onder de lat en nam Kiyjano Hugo ook mee naar Nijkerk vanaf VV Hoogland.
Sparta Nijkerk wisselt goede wedstrijden af met mindere wedstrijden en is nog zoekende naar de vorm. Evenals Staphorst, dat zijn draai ook nog niet gevonden heeft. Al werd er vorige week wel gewonnen in Heemskerk. Zo
zagen de meegereisde supporters een paar wonderschone doelpunten. Toch kan Joram Hendriks nog niet beschikken over alle spelers. Sander de Grote, Julius Duit, Jasper Huising, Reinier Crediet, Yoeri Mijnheer en Dennis van Duinen konden niet op het wedstrijdformulier ingevuld worden. En is een vaste basis elf nog niet vanzelfsprekend.

Wat het gaat worden zien we zaterdagmiddag om 14:30 uur.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer