ODIN 59 - Staphorst 1

ODIN 59 - Staphorst 1

Na 6 competitiewedstrijden staat vv Staphorst 1 op een 16e plek met 4 doelpunten voor en maar liefst 13 tegen. Er werden tot nu toe 3 punten gepakt. Deze zijn nota bene van de gedoodverfde titelkandidaat IJsselmeervogels afgesnoept door middel van een 1-0 overwinning op het Noorderslag. Dit was de 2e competitiewedstrijd van het seizoen. Nu 4 competitiewedstrijden en 1 bekerwedstrijd later is het nog allemaal nog geen rozengeur en maneschijn onder trainer Joram Hendriks. Het grote cupfighters spandoek kan sowieso weer een jaar in de opslag blijven liggen te verstoffen.
Zonder dat het dit seizoen van stal gehaald is voor een bekerwedstrijd. Dat door de beschamende nederlaag in de 2e voorronde van de TOTO KNVB Bekerronde in en tegen Hoogeveen. In de competitie wil het ook nog niet vlotten. Wekelijks een andere basisopstelling te zien. Duidt dit er op dat de hoofdtrainer nog zoekende is naar zijn basis 11 ? Staphorst liep tegen een paar forse nederlagen aan in wedstrijd nummer 3 ( SV Urk ) en 4 ( DOVO ). Afgelopen zaterdag werd er thuis met 0-2 verloren van RKVV DEM uit Beverwijk op de ooit onneembare grasmat van Het Noorderslag, de huishaven van vv Staphorst.
Positieve was dat er wel strijd en inzet getoond werd door de spelers op het veld. Maar door een van richting veranderd schot was Van Zaltbommel kansloos, en liep Staphorst weer achter de feiten aan. Het werd nog beroerder toen er een counter onschadelijk werd gemaakt met een lichte duw in de 16 meter. Terwijl aanvoerder Muis nog wel degelijk tussen de bal en doel stond. Maar scheidsrechter Kuipers resoluut naar de stip wees, en DEM deze uitgelezen mogelijk tot scoren gretig aanpakte en zo op een 0-2 voorsprong kwam. Hierna probeerde Staphorst nog om de aansluitingstreffer te maken, alle aanvallers werden het veld in gestuurd. Er werd veelvuldig “Over de Vleugels “ gespeeld, en de nieuwe rappe vleugelaanvallers best verdienstelijk spel lieten zien. Maar de aanvallen leiden niet tot grote scoringskansen.
De tegenstander voor aankomende zaterdag zit ook in de hoek waar de klappen vallen. Het is ook de enigste ploeg die onder Staphorst staat. Het is promovendus ODIN’59. Na 1 seizoen in de 4e Divisie gespeeld te hebben, wist de ploeg uit Heemskerk weer terug te keren naar de 3e Divisie. Dit door in de nacompetitie Smitshoek en Swift te verslaan. ODIN’59 wist tot nu toe 1 punt te pakken uit de 6 competitiewedstrijden. Deze werd op het eigen sportpark Assumburg gepakt tegen SV Urk. In dit duel was de stand na 90 minuten 1-1.
Er werd verloren van ploegen, die ook Staphorst wisten te verslaan. Namelijk Rijnvogels ( 3-0 ), DOVO ( 2-0 ) en DEM ( 1-4 ). HSC’21 klopte ODIN’59 met 1-3. Vorige week was Sparta Nijkerk duidelijk een maatje te groot en wist ODIN’59
met 5-1 terug te sturen naar huis. Vorig seizoen kwam ODIN’59 met een verklaring op hun website, dat door het wegvallen van een grote sponsoren, nasleep van corona en de hoge energieprijzen op een andere manier moet omgaan met de A-selectie. De technische commissie was, onder voorbehoud van budget, al mondeling rond met de toenmalige trainer Richard Plug en groot deel van de spelers. Maar toch door het wegvallen van de een goede financiële basis vertrokken er een flink aantal sterktehouders binnen de selectie. En mede daardoor ook hoofdtrainer Richard Plug. De zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer kwam de technische commissie uit bij oud ODIN’59 doelman Mark Kranendonk. Hij speelde als jeugdspeler voor ODIN’59 tot de B junioren. Waarna hij via ADO’20, Fc Lisse en ARC weer bij ODIN’59 terugkeerde om daar zijn actieve loopbaan in 2005 af te sluiten. Trainer Kranendonk beschikt over maar liefst 16 nieuwe selectie spelers. 6 spelers kwamen over van plaatsgenoot ADO’20, 2 van RKVV DEM en 2 van ASV De Dijk. Topscorer bij ODIN’59 is de 30 jarige Niels Jager met 2 goals. Hij bleef de club trouw, samen met 7 andere spelers. Voor Staphorst zijn er 4 topscorers. Haanstra, Schra, Brakke en Van ’t Ende hebben er allemaal 1 weten te maken. Wel wist ODIN’59 drie keer op voorsprong te komen in een wedstrijd, zowel tegen URK, HSC’21 en RKVV DEM wist de ploeg als eerste te scoren.
Iets wat Staphorst 1 keer gelukt is, maar dit wel 3 punten opleverde. Dus als Staphorst op achterstand komt tegen ODIN’59, is er nog hoop. Beide ploegen zullen er op gebrand zijn om de winst te pakken. Om zo een sprong te kunnen
maken in de stand.

De wedstrijd ODIN’59 – vv Staphorst begint om 15:00 uur in Heemskerk.

Wedstrijd-nummer

F. Lodeweegs

Sportpark Assumburg-ODIN'59
Hoflaan 1