Bekervoetbal

D-pupillen, D1, Groep 1 2

27 februari 2016 10:30

Taco Hulleman

De KNVB had voor ons deze bekerwedstrijd ingepland tijdens de voorjaarsvakantie, wat voor ons zeer slecht uitkwam. We misten maar liefst 5 basisspelers, 3 waren er op wintersportvakantie en 2 spelers zijn geblesseerd, via onze wedstrijdsecretaris hebben we diverse pogingen met SC Joure ondernomen om deze wedstrijd te verplaatsen, want als je zo ver bent gevorderd in het bekertoernooi (een plaats bij de laatste 4) moeten beide teams met hun voltallige, dus sterkste team kunnen spelen. Maar helaas wou SC Joure hier niet aan mee werken, en moesten we dus roeien met de riemen die we op dat moment hadden, (dit is uiteraard niets ten nadele van de boys die vandaag de kar moesten trekken,want die hebben gevochten als leeuwen). De trainers moesten dus nogal wat wijzigingen aanbrengen binnen het team er moest zelfs een E-pupil met ons meedoen. In het eerste bedrijf ging de strijd gelijk op met kansen voor beide teams, toch was de ruststand 0-0. In de 2e helft verloren we echter de strijd en ging SC Joure met een 0-3 overwinning richting Fryslan jammer maar helaas. Maar al met al een dikke pluim voor de jongens die vandaag in het veld stonden, we moesten met een aangepast team spelen en jullie hebben voor elke meter geknokt, klasse boys. Het is alleen jammer dat je op deze manier het bekertoernooi moet verlaten, we kunnen ons nu volledig richten op de competitie en hopen dat we daar wel mee blijven doen voor het kampioenschap.