Staphorst 1 - Sparta Nijkerk

Staphorst 1 - Sparta Nijkerk

Zaterdag wordt er al weer de laatste competitiewedstrijd gespeeld voor Staphorst 1. Dan is seizoen 2022/2023 al weer voorbij. Waarbij Karlo Meppelink zijn ploeg op een 11e plek wist te doen eindigen. Want ongeacht het resultaat zaterdag tegen Sparta Nijkerk. Blijft het bij de 11e plek. Die plek was voor Staphorst in het begin van de competitie wel heel erg ver weg. Na 12 wedstrijden waren er maar 11 punten gehaald. Wat de 17e plek als resultaat gaf. Mede door de vele blessures, er zelden een vaste basisteam opgesteld kon worden. Elke week was het weer schuiven met spelers op andere posities.
Spelers als Gor Agbaljan, Yannick Kaluzi, Jean-Paul Hooikammer, Dennis van Duinen en Sander de Grote hebben we helaas maar erg weinig kunnen zien.
Gor Agbaljan en Yannick Kaluzi stoppen ook met voetbal op niveau door de langdurige blessures. Jean-Paul Hooikammer en Dennis van Duinen zijn beiden op de weg terug, en gebrand om volgend seizoen hun kunsten te laten zien.
Sander de Grote bleek nog net op het einde van de competitie een volle wedstrijd te kunnen spelen. Waarin hij liet zijn dat het scoren nog niet verleerd te zijn. Zijn goal vorige week tegen Stedoco was geweldig om te zien. Vooral de aanname van de bal, waar mee hij de bal zo wist klaar te leggen dat hij hem hard binnen wist te werken. Martin van ’t Ende werd terug gehaald van zijn voetbalpensioen. Nelson Ohalem werd speelgerechtigd gemaakt. En Reinier Crediet werd van Staphorst 5 geleend om weer zijn kunsten te tonen in de 3e Divisie. Dus is de 11e plek een puike prestatie van Karlo Meppelink met zijn staf. De tegenstander van aankomende zaterdag Sparta Nijkerk stond er na 12 wedstrijden ook zeer slecht voor. Vorig seizoen eindigend op de 2e plek. Dus vrij hoge verwachtingen voor dit seizoen. Maar na 12 wedstrijden waren er maar 12 punten. De ommekeer kwam eigenlijk in speelronde 17. De rondes er voor wisten ze wel paar keer gelijk te spelen. Maar na 10 September werd er niet meer gewonnen door de ploeg van trainer Eric Speelziek. Op 3 december wist Sparta Nijkerk weer eens 3 punten te pakken. Er werd met 2-1 gewonnen van Staphorst in speelronde 17. Daarna pakte de oranje hemden de draad weer op en klommen geleidelijk aan weer omhoog. Met als resultaat , dat ze nu meedoen voor de 3e periode. Daarin staat de kampioen van de 3e Divisie zaterdag ACV met een fantastisch resultaat van 28 punten boven aan. Maar zij doen niet meer mee voor de nacompetitie. Op de 2e plek in de 3e periode bivakkeert Sparta Nijkerk met 21 punten, 1 punt meer dan GVVV. Dus bij wist is Sparta Nijkerk verzekerd van nacompetitie. Bij een gelijkspel zijn ze afhankelijk wat GVVV doet tegen Barendrecht. Bij verlies van Sparta Nijkerk tegen Staphorst, moeten ze rekening houden met GVVV, BVV Barendrecht, SteDoco, FC Rijnvogels en zelfs HSV Hoek. Dus zal Sparta Nijkerk er op gebrand zijn om te winnen op het Noorderslag. Dit geeft aan dat de laatste wedstrijd voor dit seizoen nog best aantrekkelijk kan worden. En zo lang Sparta Nijkerk niet voor staat in Staphorst. De supporters uit Nijkerk teletekst of Witter constant in de gaten houden met de rekenmachine in aanslag.

Het zal zaterdag de laatste wedstrijd wezen onder hoofdtrainer Karlo Meppelink, ondanks de knappe prestatie om toch nog als 11e te eindigen dit seizoen. Hij zal volgend seizoen hoofdtrainer zijn bij DZOH.
Ook assistent trainer Theo van het Zand verlaat Staphorst.
Net zoals de volgende spelers: Marlon Luchtenberg, de vleugelaanvaller die omgetoverd is tot rechtsback.
Gaat na 5 seizoenen in het geel gespeeld te hebben, volgend seizoen aansluiten bij VV De Weide en de wereld rond reizen.
Jurian van den Brink, 2 seizoen spelend voor Staphorst gaat naar WHC. Waar ze ongetwijfeld veel plezier aan hem beleven zullen.
Matthijs Verheul, de multifunctionele speler verlaat Staphorst na 3 seizoen.
Heeft nog geen nieuwe club. Of zit er toch nog een langer verblijf in op het Noorderslag?
Mikro Zwiers gaat na 1 seizoen in het geel volgend seizoen de reis naar Aalten maken, om daar te spelen voor AZSV.
Joren Rietman gaat ook na 1 seizoen in het geel gespeeld te hebben naar rood geel. Hij keert weer terug bij SV Dalfsen. Wegens studie kan hij niet meer vol trainen.
Freddie Quispel keert na 1 seizoen voor Staphorst gespeeld te hebben terug naar zijn oude club ACV.

Gor Agbaljan stopt met voetballen, na bijna 1.5 seizoen bij Staphorst gebivakkeerd te hebben. Bleek toch elke keer te veel last te hebben van blessures.
Yannick Kaluzi was al gestopt met voetballen. Ook een nare blessure was de oorzaak van zijn vroegtijdig stoppen. Gelukkig blijft hij als HJO aan Staphorst gebonden.
En als laatste maar zeker niet de minste: Jorick Maats. Samen met nog 9 andere spelers uit de beloften van PEC Zwolle. Werden ze in Januari 2019 aan de kant gezet. Samen met Pascal Mulder kwamen ze bij Staphorst terecht. En na het vertrek van doelman Rene Oosterhof, was hij de onbetwiste 1e doelman. Zijn kunsten onder de lat zijn niet onopgemerkt gebleven in Hardenberg. Waar hij volgend seizoen doelman zal zijn.

Na de wedstrijd Staphorst – Sparta Nijkerk zal er nog een mooi feestje zijn in de kantine en terras. Een optreden van Johannes Adrianus Wilhelmus van den Biggelaar beter bekend als Jan Biggel. Een heerlijk broodje hamburger, snakkie uit de keuken, drankje bij de bar.
Redenen te meer om zaterdag richting het Noorderslag te gaan een Staphorst – Sparta Nijkerk te bekijken.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer