Staphorst 1 - Urk

Staphorst 1 - Urk

vv Staphorst – SV Urk.

Zaterdag komt SV Urk naar het Noorderslag voor de 4e speelronde in de 3e Divisie A. SV Urk is een goede bekende, en zal voor Staphorst weinig verassingen hebben. De selectie van SV Urk is ook weinig veranderd ten opzichte van vorig seizoen. Keeper Hendrik Bakker is gestopt om een opleiding te gaan volgen. Hessel Snoek is ook gestopt na 286 officiële wedstrijden waarin hij 110 keer het doel wist te treffen. Vanwege zijn fysieke gesteldheid. Spits Jelle de Boer is na 11 seizoenen bij buurman Flevo Boys gaan voetballen. Daar staat tegenover het aantrekken van spits Jarno van Essen. De 22 jarige uit Wapenveld, speelde eerder bij WZC Wapenveld, Be Quick ’28 en Go Ahead Eagles O21. Uit de eigen jeugd is middenvelder Tim Ras bij de selectie toegevoegd even als keeper Auke Kaptijn. Hij kwam over van het 2e elftal.
Verdediger Kelt Jager trainde in de voorbereiding mee met SV Urk, waarna hij weer vertrok na Amerika om zijn studie af te maken en daar te voetballen. Om in december van dit jaar definitief aan te sluiten bij de selectie van Urk. De eindverantwoordelijk van de selectie is sinds dit seizoen Peter Wesselink. Hij volgt de voortijdig, naar IJsselmeervogels vertrokken, Gert Jan Karsten op. En interim trainer Hennie Spijkerman, die zich wist te handhaven ,met SV Urk in de
3e Divisie. Trainer Peter Wesselink komt ook niet voor het eerst op het Noorderslag. Hij was er eerder al eens op bezoek met: DVS’33, Excelsior‘31, SVZW en CSV Apeldoorn in Staphorst. Maar trainde onder meer ook Spakenburg, DTS’35, SP Silvolde en SV Vaasen. Oftewel ervaring zat.
Vorige week wist SV Urk in een ware thriller te winnen op hun eigen Sportpark De Vormt van Sparta Nijkerk met 4-3. Klaas Romkes was de grote man bij SV Urk, hij wist 3 keer te scoren voor de Urkers. Lucas Tol maakte de 4e aan de
Urkerzijde. Bij Urk werd er gesproken over een waar spektakel stuk op hun website, terwijl Sparta Nijkerk sprak van een collectief falen en het niet hun stinkende best doen. Het is gewoon een feit dat er bij Urk geen gebrek aan strijd, inzet en passie is. Gecombineerd met goed voetbal blijft het een team waar elke tegenstander van kan verliezen. Wat we op Staphorst maar al te goed weten. De laatste 4 onderlinge ontmoetingen op het Noorderslag, wist Staphorst niet te winnen. Vorig seizoen wist Urk te winnen met 1-2. Wat voor SV Urk een belangrijke overwinning was voor lijfsbehoud in de 3e Divisie.

Seizoen 2019/2020 en 2018/2019 eindigde het in de stand waar de wedstrijd ook mee begon, namelijk 0-0. In 2017/2018 werd het zelfs verloren van SV Urk met 1-3. De laatste overwinning in Staphorst van Staphorst was in het seizoen 2016/2017. Het was Martijn Brakke die Jeroen van der Meer weg stuurde met een lange bal vanaf eigen helft. Jeroen van der Meer pegelde de bal vanaf de 16 meter lijn, onhoudbaar de goal in. Wat voor Staphorst de overwinning
betekende met 1-0.
Staphorst begon vorige week niet scherp in hun treffen met Rijnvogels. De Vogels sneden een paar keer goed door de verdediging en kwam al snel op een 1-0 voorsprong. Nog binnen een half uur, was de stand al 2-0 en vreesden de
mee gereisde supporters voor een flink pak op de broek. Het was dan ook Van Zaltbommel die Staphorst een paar keer goed wist te redden, van nog meet tegen goals. Maar nog voor de rust was het goed door gaan van Daimen Schra
die de bal onderschepte na het mis tasten van doelman Van der Plas. En zo de bal in een leeg doel wist te schuiven, waar door de marge nog maar 1 doelpunt was. Na de thee werd het een totaal andere wedstrijd en mocht Rijnvogels blij
zijn met de 2-1 overwinning, die moeizaam over de streep werd getrokken. Het was dat de mannen van Joram Hendriks het vizier niet goed afgesteld hadden.
Waardoor het maar 2-1 bleef. Met name een paar kopkansen van Reinier Crediet, die de bal rakelings langs de verkeerde kant van de paal wist te krijgen.
De mannen uit Katwijk aan Zee liepen meer achter uit en wisten nauwelijks meer aan te vallen. Aankomende zaterdag zal Staphorst direct bij de les moeten zijn, wil het een goed resultaat behalen tegen SV Urk. Waarna er in de kantine een optreden is van Danilo Wattez.

Staphorst – Urk begint om de vaste aanvangstijd van 14:30 uur.
POSTER_VVSTAPHORST_VVURK.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 1