Lesje in effectiviteit

Urk

Jarno van Essen (intikker)
Jan Ras
Klaas Romkes (penalty)
Jarno van Essen
Jarno van Essen (intikker)
Johannes Schrijver
Tim Ras
Jarno van Essen
Andrews Gnodde
Pieter Brands
Lucas Tol

3e divisie A

9 september 2023 14:30

N.H.H.J. Tunnissen

Sportpark het Noorderslag
Parallelweg 27
7951AT
STAPHORST
tel. 0522-461961

Op sportpark "Het Noorderslag" liep Staphorst vanmiddag voor de 3de maal dit seizoen tegen een onnodige nederlaag aan. De ruststand werd gehaalt met een 0 - 1 achterstand, wat geheel tegen de verhouding in was te noemen. Een foute terug speelbal van Reinier Crediet werd vakkundig afgestraft door de voorwaatsen van sv Urk. Maar (als) de vele kansen in de eerste helft gewoon waren benut door de aanvallers van vv Staphorst, dan had het in de rust ook 4 - 1 kunnen staan in het voordeel van vv Staphorst. Maar aan (als), daar heb je dus niks aan. Na de rust liep sv Urk in een mum van tijd uit naar een 0 - 4 voorsprong. De 0 - 2 werd gemaakt uit een makkelijk gegeven strafschop nadat Jasper Huizing ongelukkig de bal met de hand beroerde. Bij de 0 - 3 en de 0 - 4 werden de aanvallers uit het vissersdorp geen strobreed in de weg gelegd. Zo was de wedstrijd na een uur spelen eigenlijk al beslist, en moest er een wonder gebeuren, wilde Staphorst nog met een punt van het veld afgaan. Dat wonder, kwam vandaag dus niet. Ondanks de nodige kansen die de formatie van Joram Hendriks hiervoor wel kreeg in de tweede helft, werd er maar één keer gescoord door vv Staphorst. Uit een voorzet van Jean Paul Hooikammer 10 minuten voor het einde, wist Martin Van 't Ende als enigste spelers van vv Staphorst een kans te benutten. Net zoals de eerste helft, waren er in de 2de helft de nodige kansen te noteren voor de thuisploeg. Ook had de zomaar op de stip gekund, nadat Jean Paul Hooikammer naar de grond werd getrokken. Wellicht was de val van Jean Paul iets te overdreven, zodat de scheidsrechter aan een fop duik dacht. Al bij al was de kansen verhouding met 10 - 5 in het voordeel van vv Staphorst, maar was sv Urk misschien vanmiddag de verdiende winnaar, doordat hun wel raad wisten hoe ze met de kansen om moesten gaan. Volgende week de uit wedstrijd bij DOVO in Veenendaal. Hopen dat er daar wel resultaat word gehaald, anders kan het wel eens een lastig seizoen gaan worden voor de geel-blauwe formatie uit de kop van Overijssel.